25 vasútállomás kapott tolósíneket, amelyek jelentősen megkönnyítik az utasok közlekedését | Demokrata

A cikk emailben való megosztásához kérjük, kattintson ide, vagy másolja ki ezt a linket, és küldje el: https://demokrata.hu/setater/25-vasutallomast-lattak-el-tolosinekkel-1047283/
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív Magyarországért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a magyar városokban egyre többen kerékpároznak, amelynek hatására "az elmúlt időszakban a MÁV-nál óriási szemléletváltozás történt, nagyon sok kerékpárszállító vasúti kocsit állítottak forgalomba".
Emlékeztetett arra, hogy a tavalyi év végén megkötött támogatási megállapodás a MÁV-val jelentős előrelépést hozott: 25 helyszínen, minden egyes lépcsőn tolósínek kerültek kiépítésre az állomásokon. Ennek eredményeként a kerékpárosok számára az állomások mostantól sokkal könnyebben elérhetők, ami nagyban hozzájárul a közlekedési lehetőségek javításához – tette hozzá.
A MÁV és a Magyar Kerékpárosklub közreműködésével olyan helyszíneket kerestek, amelyek kiemelkedő jelentőséggel bírnak, akár a turizmus, akár a napi kerékpáros közlekedés szempontjából. Például Gárdony, Balatonalmádi, Siófok és Balatonfenyves állomásait emelte ki a turisztikai vonzerő érdekében, míg a budapesti agglomeráció vasútállomásai, mint például Vecsés, a napi ingázás szempontjából kerültek a figyelem középpontjába. "Célunk, hogy a mindennapi közlekedés során egyre többen válasszák a kerékpárt" - hangsúlyozta.
Németh Réka, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a kerékpáros utasokat nemcsak tolósínek, hanem liftek telepítésével is segítik, valamint azzal, hogy egységes kerékpárjegyet és kerékpáros országbérletet vezettek be. "Mindenkit arra buzdítanék, hogy kerékpározzon, de használja a vasút szolgáltatásait is" - fűzte hozzá.
Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa arra is kitért, hogy tavalyi petíciójuk hatására például a vecsési állomáson a tolósínek mellett már fedett és megbízható kerékpártárolókat is kihelyeztek. "A kerékpározás elterjedésében óriási lehetőséget adna az, hogyha a vasút és a kerékpár összetartozását még közelebb tudnánk hozni" - hangsúlyozta.
A tolósínek csúszásgátló felülettel rendelkeznek, ami jelentősen megkönnyíti a kerékpárok tolását a lépcsőkön, legyenek azok alul- vagy felüljárók. Szélességük 12-15 centiméter, és mivel a korlátoktól megfelelő távolságra helyezték el őket, még oldaltáskával is kényelmesen használhatók. Ezek a kerékpáros tolósínek V/U profilú, polírozott kompozit anyagból készültek, melyek rögzítése popszegeccsel, csavarral vagy ragasztással történik, a lépcső anyagától függően. A már kiépített 25 helyszínen összesen körülbelül 891 méter hosszú sínkombináció található.