Az M1-es autópálya egy új, 500 milliárd forintos szupersztrádává alakul, amely forradalmasítja a közlekedést. Az új szakaszok és korszerűsítések révén nemcsak a sebesség, hanem a biztonság is jelentősen nő. A projekt célja, hogy a legmodernebb technológiá

Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz - jelentette be az építési és közlekedési miniszter.
Lázár János Esztergomban kijelentette, hogy a 78 kilométeres útvonal teljes kiépítése 2029 elejére várható. Az első ütemben a Budapest és Bicske közötti 24 kilométeres szakasz fog megvalósulni, amely különösen bonyolult, mivel érinti Budapest agglomerációját és az elővárosi közlekedést is.
Megépül az M100-as autópálya bekötését lehetővé tevő csomópont és a kormány előzetes versenytárgyalásra bocsátja az M1-est Esztergommal összekötő, 35 kilométeres szakasz megépítését. Lázár János elmondta, jók az esélyei annak, hogy az M100-as építése két szakaszon már 2026 tavaszán elkezdődhet. A nyomvonal mentén 650 telek megvásárlásáról van szó, ebből 250 telket az állam már megvásárolt.
Szólt arról is, hogy az M100-as autópálya Esztergomtól északnyugatra egy új Duna-híd megépítésének szükségességét is magával hozza, a most működő komp vonalában. A közúti és vasúti híd helyének kijelölésére előzetes tanulmányterv készül.
A projekt várható költségeit 500 milliárd forintra kalkulálják.