Új korszak kezdődik az IAB Hungary élén, hiszen 9 év után új elnök lép a pozícióba. A Marketing világában fontos mérföldkő ez, amely a digitális és a hagyományos világ találkozásának izgalmas új dimenzióit hozhatja el. Fedezd fel velünk a virtuális élet r


Új elnököt és elnökséget választott a 2025-2027-es ciklusra a digitális hirdetési piac legnagyobb hazai szakmai szervezete, az IAB Hungary.

Az IAB Hungary, amely több mint 100 tagcéget tömörít, alapszabálya szerint háromévente sor kerül egy átfogó tisztújításra. Ennek keretében a tagszervezetek képviselői szavaztak az elnök és az elnökségi tagok személyéről. Az új elnökség a marketingkommunikációs szektor különféle szegmenseit képviseli: az elnök mellett a testületben 5 fő a médiáért, 3 fő az ügynökségekért, 2 fő a hirdetőkért és 1 fő az iparági szolgáltatókért felelős.

A 2024 decemberében kezdődött jelölési időszakban összesen 37 jelölt jelentkezett, közülük 21-en vállalták a felkérést. Az új elnökség tagjait a tagság online szavazás keretében választotta meg. Az eredményeket a 2025. január 16-i éves beszámoló- és tisztújító taggyűlésen tették közzé.

● Média: Dudás Gergely (RTL Magyarország), Erdélyi Eszter (Atmedia), Pusztay András (Telex), Sopov István (Adaptive Media), Vági Róbert (Centrál Médiacsoport)

Természetesen, itt van egy egyedibb változat: ● Ügynökségi képviselet: Horváth Rita (Publicis Group), Szeder Péter (Reprise Digital), Szemán Zsófia (Dentsu Hungary)

● Hirdető: Hunyady Beatrix (One Magyarország), Mérő Ádám (Coca Cola)

● Szolgáltató: Dr. Kapi Anikó (Kapi Legal)

A taggyűlés során a résztvevők egyöntetűen támogatták a választásokat, és elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját. Ez a beszámoló rámutatott arra, hogy a szervezet pénzügyi gazdálkodása kiegyensúlyozott volt, ami stabil alapot biztosított az éves működéshez. Az IAB Hungary tevékenysége szoros összefüggésben állt a különböző tematikus és szakmai munkacsoportokban végzett munkával, ami jelentős hatással volt az aktivitására.

Lunczner Ádám, az IAB Hungary új elnöke megválasztása kapcsán elmondta:

Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a hazai IAB elnökeként dolgozhatok egy olyan izgalmas időszakban, amikor a digitális iparágban a változások még inkább felgyorsulnak a mesterséges intelligencia térnyerésével. Különösen hálás vagyok Istvánnak, aki elkötelezett munkájával és irányításával szilárd alapokat rakott le elnöksége alatt, amelyekre bátran építhetjük a jövőnket.

Célom, hogy az IAB Magyarország egy még dinamikusabb, aktívabb, minden tag érdekeit képviselő szervezet legyen, amely tovább erősíti a hazai digitális iparág pozícióját. Ebben kulcsszerepe lesz az új elnökség tagjainak, akik rendkívül felkészült szakemberek, és akikkel már most izgatottan várom a közös munkát.

Úgy vélem, hogy a cselekedeteink sokkal többet mondanak rólunk, mint a szavaink, ezért a következő időszakban a konkrét eredmények lesznek a mérvadóak. Sok sikert kívánok az új elnökségnek és a munkacsoportoknak az előttük álló feladatokhoz!

Sopov István leköszönő elnök, aki 9 év után nem indult újra a IAB Hungary vezető pozíciójáért - de az elnökség aktív tagja marad a következő ciklusban is - így búcsúzott:

Nagy örömmel tekintek vissza a három ciklus során elért sikereinkre, és szeretném kifejezni hálámat mindenkinek, aki hozzájárult az IAB Hungary munkájához. Képesek voltunk növelni a taglétszámot, és aktívan részt vettünk a munkacsoportok, rendezvények, kutatások és szakmai információk megosztásában. Köszönet illeti a tagságot, a munkacsoport vezetőit, valamint az elnökségi tagokat, és különösen az IAB Iroda csapatának fáradhatatlan munkáját. Külön köszönetet mondok az IAB Hungary ügyvezetőinek, akiknek a legnagyobb feladat jutott az évek során a szervezet fenntartásában: Máth Andrásnak, Kenessey Adriennek, Fináczy Dórának és Papliczky Pálnak. Hálásak vagyunk a Magyar Reklámszövetség támogatásáért, különösképpen Fülöp Szilvia főtitkárnak. Remélem, hogy a következő években is sok hasznos és izgalmas beszélgetésnek adhat teret az IAB, és hogy az újonnan megválasztott elnök és elnökség sikeresen megvalósítja elképzeléseit. Szívből gratulálok a megválasztásukhoz!

Az IAB Hungary 2008 novemberében alakult meg a Magyar Reklámszövetség keretein belül, mint a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) magyarországi képviselője, és egyben az IAB Europe tagja is. A szervezet több mint 100 tagot számlál, köztük ügynökségeket, kiadókat, kutatóintézeteket, hirdetőket és egyéb, a digitális hirdetési szektorban aktív szolgáltató cégeket. Az IAB Hungary szakmai munkacsoportjai széles spektrumot ölelnek fel, beleértve az adatkezelést, az AdEx-et, az audió tartalmakat, az analitikát, a digitális videót, az influencereket, a programmatic hirdetéseket, a PPC kampányokat és a retail media területét is.

Az IAB Hungary célja az online, interaktív, digitális marketing- és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingkommunikációs iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, valamint az iparági "közös hang" megteremtése, illetve a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok számára történő folyamatos, hiteles kommunikáció.

Related posts