Az olasz világbajnok most a Ferrari támogatását kéri, hogy újra a volán mögé ülhesse.

A Forma-1 világában Jody Scheckter, aki a maranellói csapattal világbajnoki címet szerzett, a Ferrari szakmai támogatását is igénybe vette.
Jody Scheckter 21 évig volt a Ferrari legutolsó világbajnoka, hiszen 1979-es diadala óta egészen a 2000-es szezonig kellett várni arra, hogy Michael Schumacher ötödik próbálkozásával végre elérje a csúcsot a Scuderiával. Természetesen Scheckter így is kiemelkedő szerepet játszott a maranellóiak történetében, hiszen bármelyik versenyző, aki vörös színben versenyez, örökre beírja nevét az olasz istálló körében szinte vallásos tiszteletnek örvendő hagyományába.
A szabályok azonban még az ilyen személyekre is vonatkoznak, amit Scheckter most a saját bőrén tapasztalhat meg. A korábban az Egyesült Királyságban élő, tavaly Olaszországba költöző világbajnok ugyanis kénytelen volt azzal szembesülni, hogy jogosítványának lejárta után jelenleg nem vezethet Itáliában. A 75 esztendős pilóta emrég a Corriere della Serának mesélte el, nogy mi ennek az oka.
"Olaszországot választottam új otthonomnak, ahol szeretnék letelepedni. A probléma azonban az, hogy a nyelvet sajnos még nem beszélem jól, és emiatt valószínűleg nem fogom tudni teljesíteni a szükséges vizsgát. Egy évig még vezettem a régi jogosítványom birtokában, de az már lejárt" - mesélte Scheckter, aki azt is elmondta, hogy már felkért egy ügyvédet a helyzet rendezésére, továbbá kapcsolatba lépett a Ferrarival is, hogy segítséget kérjen.
A Brawn GP-hez hasonló csodát hajtott végre az F1-es kiscsapat 47 évvel ezelőtt, de a még grandiózusabb teljesítmény sajnos elmaradt.
A dél-afrikai versenyző 1972-ben, a McLarennel debütált a Forma-1-ben, majd 1974-ben csatlakozott a Tyrrellhez, ahol három év alatt négy győzelmet ért el, és a híres hatkerekű Tyrellt is vezethette. Ezután a kora Brawn GP-jének is beillő Wolf-istálló pilótája lett (fentebb), amellyel rögtön a csapat fennállásának első versenyén, az 1977-es Argentin Nagydíjon nyerni tudott, majd további két győzelem után második lett a pontversenyben.
A Ferrari az 1979-es szezonra igazolta le, amelyben szintén három győzelemmel világbajnok lett, ezt azonban a rendkívül csalódáskeltő 1980-as szezon követte (csupán 2 megszerzett pont és 19. hely az összetettben), ami után inkább szögre akasztotta a sisakját.