A Mercedes elindította a CLA modell hajtásainak sorozatgyártását, így a jövőbeni autók teljesítménye és hatékonysága új szintre emelkedhet.


A Mercedes-Benz elindította a CLA modellhez tartozó elektromos hajtásláncok sorozatgyártását a stuttgarti Untertürkheim gyárában. Az új 800 voltos rendszerrel felszerelt CLA egyes hajtáskomponensei saját fejlesztésűek és gyártásúak, ezzel új korszakot teremtve a márka meghajtástechnológiai stratégiájában.

A Mercedes már hetek óta foglalkozik az új elektromos CLA modellek gyártásával a rastatti üzemben, és most jelentős lépéseket tesz a hajtáselemek, különösen a hátsó tengely meghajtási egységeinek előállításának felgyorsítása érdekében a stuttgarti Untertürkheim központban.

A CLA250+ modell hátsókerék-meghajtással rendelkezik, míg a CLA 350 4MATIC verziója összkerék-meghajtású, amelynek első tengelyét egy külső partner biztosítja. Érdekesség, hogy a hátsó tengely meghajtási rendszere teljes mértékben a Mercedes-Benz saját fejlesztése és gyártása, ami kiemelt szerepet játszik a jelenlegi termelésbővítési folyamatban.

Bár gyakran hangoztatják, hogy az elektromos hajtások gyártása egyszerűbb, a Mercedes éppen ennek ellenkezőjét emeli ki. Az Untertürkheim üzemben a gyártósor 10.000 négyzetméteren, mintegy 1000 méter hosszan terül el, és több mint 200 kézi és automatizált munkafolyamatot foglal magában.

A 141-es számú szerelőcsarnokban folyik a gyártási tevékenység, ahol egykor belső égésű motorok készültek. Ez a változás jól tükrözi a gyártási irányvonal átalakulását.

A hajtáselemek különféle komponenseit, mint például a hajtókerékrendszert és az irányítóelemeket, Untertürkheim, Mettingen és Hedelfingen gyáraiban állítják elő. Ezeket az alkatrészeket aztán egy teljes egységgé szerelik össze. Ezt követően Mettingenben integrálják az elektromos tengelybe, ahonnan a kész rendszer a rastatti végszerelés helyszínére kerül.

Az új CLA a Mercedes Modular Architecture (MMA) platformra épül, amely az alsó-középkategóriás elektromos járművek alapját képezi. A vállalat vezetősége és az üzemi tanács között létrejött megállapodás értelmében a stuttgarti főgyár a jövőben nem csupán az alsó-középkategóriás modellek, hanem a prémium elektromos járművek hajtásrendszereit is előállítja. Az akkumulátorcsomagok összeszerelését a Brühl gyár fogja végezni - tájékoztat az electrive.com.

Related posts