Az Uber varázslatos stratégiákkal érte el, hogy hihetetlen profitra tegyen szert.


Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak.

Egy jelentős tudományos intézmény azzal vádolta meg az Ubert, hogy átláthatatlan számítógépes kódot használt a fuvarmegosztó alkalmazás sofőrjeinek és utasainak kárára, hogy hatalmas méretű profithoz jusson.

A New York-i Columbia Business School kutatói érdekes felfedezést tettek: a Szilícium-völgyben működő egyik cég bevezette az "algoritmikus árdiszkrimináció" gyakorlatát. Ez a módszer állítólag rendszeresen és célzottan emelte az utasok viteldíját, míg a sofőrök jövedelme csökkent. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy az árképzés folyamata nemcsak bonyolult, hanem átláthatatlan is, amely komoly kérdéseket vet fel a technológiai cégek etikai felelősségével kapcsolatban.

Nemrégiben egy újabb kutatás látott napvilágot, amely az Oxfordi Egyetem által végzett, és múlt héten publikált, 1,5 millió brit utazáson alapul. A brit tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy számos Uber-sofőr jelentősen csökkentett órabérrel szembesült, mióta a cég 2023-ban bevezette a "dinamikus árazás" algoritmust. Ez a változás egybeesett azzal, hogy a vállalat a fuvardíjakból származó bevételek nagyobb hányadát kezdte el magának megtartani.

Len Sherman, az amerikai jelentés szerzője megjegyezte: "Az Uber állítása szerint 'már sokkal többet tudunk a sofőrök és az utasok viselkedéséről, így képesek vagyunk azonosítani, ki az, aki hajlandó többet fizetni [utasként], és ki az, aki kevesebbért is elmegy [sofőrként].'"

Jelentésében hozzátette: "Amióta az Uber bevezette az előzetes árazást, és megemelte az utasok fuvardíjait, ugyanakkor csökkentette a sofőrök fizetését, egyben növelte az utasfelvételi arányokat, és természetesen jelentősen javította a cash flow-ját a tanulmány által lefedett időszakban."

Related posts