Olvasónk dühét fejezte ki a posta ajánlott küldeményeinek kezelésével kapcsolatban, és jogosan érzi, hogy a rendszer sokszor nem megfelelően működik. Érthetetlen, hogy miért nem tudják gördülékenyebbé tenni ezt a folyamatot, hiszen a várakozás és a bizony


Az ajánlott küldemények kézbesítése nem a postás feladata, csupán az értesítőt helyezi el a postaládában, anélkül, hogy megbizonyosodna arról, hogy a címzett otthon tartózkodik-e. Olvasónk emiatt elégedetlenségének adott hangot a posta szolgáltatásával kapcsolatban.

Az ajánlott levelek kézbesítése kapcsán már többször is találkoztam panaszkodó hangokkal a Postabontásban. Sajnos, nekem sincsenek kedvező tapasztalataim e téren. Pécsett, egy családi házas övezetben élek, és nyugdíjas vagyok, mozgáskorlátozott, így a napjaim zömmel otthon telnek, csupán ritkán lépek ki az utcára. Ennek ellenére már negyedszer tapasztalom, hogy értesítőt kapok ajánlott küldemény érkezéséről, amelyet a postás egyszerűen bedob a postaládámba, anélkül, hogy csengetne. Biztos vagyok benne, hogy ha tenné, hallanám, és azonnal ajtót nyitnék. A legutóbbi értesítőt például augusztus 19-én 12 óra 9 perckor dobták be, amikor én, akárcsak mindig, otthon voltam.

A posta az ajánlott küldeményeket nem ügyfélbarát módon kézbesíti - panaszolja olvasónk

Úgy vélem, hogy a dolgok addig működtek zökkenőmentesen, amíg a postások gyalogosan végezték el a munkájukat. Csak becsöngettek, és ha a címzett ajtót nyitott, átadták a levelet. Mostanában azonban a mi utcánkban már motorral és kerékpárral is közlekednek, ami érthető módon bonyolítja az ajánlott küldemények kézbesítését. A motorosoknak például parkolóhelyet kell keresniük, ahol nem zavarják a forgalmat, csöngetniük kell, majd várniuk, amíg az ügyfél kinyitja az ajtót – mindez időt vesz igénybe. Sokkal egyszerűbb lenne, ha előre megírnák az értesítőket, és azokat egyszerűen bedobnák a postaládákba. Azonban sajnos nem veszik figyelembe, hogy ezzel milyen nehézségeket okoznak a címzetteknek, különösen az időseknek. Számukra, mint például nekem, aki mozgáskorlátozott vagyok, nem könnyű eljutni a postára. Átvenni egy ajánlott küldeményt akár fél napot is igénybe vehet.

Nagyon érdekelne, hogy vajon ez a megközelítés a szabványos eljárás része, miszerint az értesítőket egyszerűen bedobálják a postaládákba, és a címzetteknek kell maguknak utánajárniuk, vagy ez csupán néhány postás saját módszere. Érdekes megfigyelni, hogy amikor a nyugdíjat hozzák, akkor valamiért nem okoz számukra gondot leparkolni, és minden egyes lakáshoz elmenni, majd türelmesen várni, amíg valaki ajtót nyit. Nyilvánvalóan van ennek egyértelmű magyarázata.

Related posts