Székelyföld második autópályáján folynak a munkálatok | Krónika Online Jelenleg intenzív építkezési tevékenység zajlik Székelyföld második autópályáján, amely a régió infrastrukturális fejlődését hivatott elősegíteni. Az új szakasz várhatóan jelentős hat

A munkálatokat végző cég 5 fúrótornyot vetett be: egyet Brassó megyében Feketehalomnál, négyet pedig Kovászna megyében Márkos, Kézdivásárhely, Nyujtód és Bereck határában.
Feketehalom területén a kivitelező már elvégezte a geotechnikai fúrásokat a szerkezetek alá, egészen 30 méter mélységig.
A Brassó, Kovászna és Bákó megyék területén futó A13-as út hossza körülbelül 162,5 kilométer, ahogyan azt már sokan tudják. A közbeszerzési eljárás nyertesének két év áll rendelkezésére a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozására, a munka pedig 2024 szeptemberében indult.
Tavaly tavasszal rendkívül hosszas, már-már végeláthatatlannak tűnő közbeszerzési eljárás során hirdettek győztest az autópálya alapterveinek elkészítéséért kiírt liciten. A hosszú évek óta tervezett aszfaltcsík számára 2020-ban már kijelöltek a hatóságok egy tervezőcéget, ám a nyertes Search Corporation vállalat bő két év elteltével, 2022 nyarán a szerződés felbontását kérte, mondván: nem képes elkészíteni a több mint 160 kilométeren tervezett munkálatok megvalósíthatósági tanulmányát és műszaki tervét, ugyanis nem tudja fedezni a földtani tanulmányok elvégzésének költségeit.
A Brassó-Bákó autópálya, más néven A13-as sztráda, a Nagyszeben-Brassó vonal egyesítésének eredményeként jött létre. Ez a sztráda lehetőséget ad arra, hogy Szebenből egy kis megszakítással eljussunk egészen a magyar határig, a dél-erdélyi A1-es autópályán. A Cenk alatti területek és a moldvai város között húzódó több mint 160 kilométeres székelyföldi szakasz létrehozásáról 2022 elején döntött a Kovászna Megyei Tanács, amikor is jóváhagyta a megyei szakasz területrendezési tervét. Tamás Sándor, a helyi önkormányzat vezetője akkor így nyilatkozott: