A nógrádi iskola diákjai lelkesen vetik papírra gondolataikat, köszönhetően egyedülálló írásmódszerüknek, amely lehetővé teszi számukra, hogy gyönyörű, díszes betűkkel alkossanak.

A mátranováki általános iskola egy innovatív és hatékony oktatási módszert vezetett be, amely iránt az utóbbi időben más intézmények tanárai is érdeklődtek. Az "Írj örömmel!" névre keresztelt program mind a pedagógusok, mind a diákok számára izgalmas és sikerélményeket hoz. Az új megközelítés célja, hogy a tanulás élményét fokozza, és inspirálja a fiatalokat az írásra.
A Mátranováki Fekete István Általános Iskolában évek óta alkalmazzák az Írj örömmel! komplex íráskészség-fejlesztő módszert. Annak hatékonyságáról, az oktatásban betöltött szerepéről, illetve eredményességéről a napokban szakmai bemutatót tartottak.
Új, hatékony módszer az oktatásban
Az „Írj örömmel!” című komplex íráskészség-fejlesztő módszert és a hozzá tartozó füzetcsaládot ismerhették meg a program keretében azok a tizennyolc pedagógus, akik kilenc különböző intézményből érkeztek. A rendezvény iránti élénk érdeklődés jól tükrözte, hogy a pedagógustársadalom nyitott az innovatív és bizonyítottan hatékony tanítási módszerek iránt – tájékoztatott Megyeri Gabriella, az iskola tanára. Emellett a rendezvényen részt vett Sirkó Eszter, a Salgótarjáni Tankerületi Központ osztályvezetője is.
A szakmai nap különleges vendégeként Pál Mária gyógypedagógus lépett a színpadra, aki a módszer és a hozzá kapcsolódó taneszközcsomag megálmodója. Mária nem csupán elméletben, hanem gyakorlati tapasztalatával is gazdagította a közönséget, bemutatva a sajátos fejlesztési technikák alapjait. Elárulta, hogy több évtizedes gyógypedagógusi és fejlesztői tapasztalata nyomán, pontosan 10 évvel ezelőtt kezdett hozzá a füzetcsalád kidolgozásához. Közvetlen munkatársai aktívan részt vettek a módszerek osztálytermi tesztelésében is. A fejlesztő eljárást mind kiscsoportos, mind pedig osztálytermi környezetben alkalmazták, és a hatástanulmányok révén sikerült bizonyítaniuk a módszer hatékonyságát. Ma már a taneszközök a tankönyvi terméklistán is megtalálhatók, megkönnyítve ezzel a pedagógusok munkáját.
A korszerű pedagógiai eszköztárban fontos szerepet játszik.
A módszer lényege az írásmozgás-koordináció és a hallásdifferenciálás fejlesztése, melyek kulcsszerepet játszanak az írás elsajátításában és a helyesírási készségek fejlődésében - emelte ki Megyeri Gabriella. A tapasztalt mesterpedagógus, aki már hosszú évek óta alkalmazza ezt a megközelítést a gyakorlatban, a nap során bemutatta annak alkalmazási módját is. Egy második osztályban zajló tanóra keretében a vendégpedagógusok betekintést nyerhettek a módszer alapelveibe, és első kézből tapasztalhatták meg annak hatékonyságát.
A rendezvény résztvevői rendkívül hasznosnak ítélték meg a programot, és elmondásuk szerint olyan gyakorlati tudással gazdagodtak, amelyet saját iskoláikban is kamatoztatni tudnak majd. A sikeres bemutató megerősítette, hogy az Írj örömmel! módszer méltán vívott ki magának helyet a mai korszerű pedagógiai eszköztárban.