Egy személyt vonnak felelősségre az öt halálos áldozattal járó ralibaleset ügyében.


Súlyos betegen született meg Fekete Dávid gyermeke: "Imádkozzatok a kisfiamért!"

A tragikus esemény számos kérdést vetett fel a felelősség körül: ki, mikor és hol tévedett, és kit terhel a súlyos következményekért a felelősség. A biztonsági szakemberek és a rendezők szerepe is a középpontba került. Érdekes tény, hogy a baleset előtt néhány perccel Hoffer Zsolt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) akkori raliszakág-vezetője, aki egyben az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának vezetéstechnikai szakértője is, végigjárta a szakaszt. A versenyt szervező Arrabona Rally Club elnöke is aggályos háttérrel rendelkezik: a 444.hu beszámolója szerint a 2013-as városlődi halálos baleset után egy év felfüggesztett fogházbüntetésre ítélték, de a viadalok rendezésétől nem zárták el. Ráadásul a baleset előtti belső kamerás felvételek nyilvánosságra kerülése után kiderült, hogy sok néző már korábban is életveszélyes helyeken tartózkodott.

Az utolsó hónapok során szinte teljes csend honolt, és nem érkeztek új információk. A Blikk most a hatóságokhoz fordult, hogy megtudja, hol tart a vizsgálat folyamata.

- A nyomozó hatóság 2024. december 30-án egy személyt hallgatott ki gyanúsítottként halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés vétsége miatt. A férfi panaszt jelentett be a gyanúsítással szemben, külön vallomást nem tett. A panasz elbírálása folyamatban van - közölte lapunk megkeresésére dr. Horváth Sándor, a Komárom-Esztergom Vármegyei Főügyészség szóvivője.

Első hallásra-olvasásra, de sokadikra is meglepőnek tűnik, hogy mindössze egyetlen felelőse lehet egy ilyen súlyos, tragikus eseménynek... Lovasi József nyugalmazott rendőr alezredes - aki 1996 és 2001 között a Budapest Rally és a Salgó Rally biztosításában, illetve Forma-1-es futamokon is segédkezett - szerint ugyanakkor mulasztások sorozatának volt az eredménye a borzalmas baleset.

Fenntartom azt a véleményemet, hogy a felelősség nem csupán egyetlen egyén vállát terheli, hanem a versenyt szervező csapat, a biztonsági főnök és a helyszínt biztosító szakemberek is hibásak. Az esemény előtt elengedhetetlen lett volna egy alapos bejárás, hogy felmérjük, a nézők hol helyezkednek el, és biztosítsuk, hogy biztonságosan állnak az út mentén. Emellett az is problémát jelentett, hogy a biztosító személy nem teljesítette megfelelően a feladatát. Ha észlelte volna, hogy a nézők nincsenek biztonságos helyen, kötelessége lett volna értesíteni a biztosítási parancsnokot, valamint a verseny szervezőjét és a versenybizottság elnökét. Az ő feladatuk lett volna, hogy azonnal intézkedjenek: leállítsák a versenyt, küldjenek valakit a helyszínre, vagy más módon biztosítsák a biztonságot - fejtette ki Lovasi a lapunknak adott nyilatkozatában.

Szerettük volna megismerni a versenyt szervező Arrabona Rally Club álláspontját is, de nem kívánt nyilatkozni, ehelyett a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséghez irányított minket. Így aztán felhívtuk Szujó Zoltánt, a MNASZ elnökét, aki viszont a folyamatban lévő ügyről nem akart nyilatkozni.

A jogi aspektusokkal kapcsolatban dr. Borbély Zoltán ügyvéd véleményét kértük ki.

A foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés minősített esetei között a büntetési tételek két évtől nyolc évig terjedhetnek, ha a bűncselekmény következtében több mint egy ember halálát okozzák, vagy ha halálos tömegszerencsétlenség következik be. A tömeges tragédia minősítéséhez elegendő, ha egy személy életét veszti, és további kilenc ember sérül meg. Mivel ebben az esetben kettőnél több áldozatról van szó, ez automatikusan megalapozza a két-nyolc évig terjedő büntetési keretet – nyilatkozta a szakértő.

Related posts