Egy magyar autótulajdonos kétségbeesett üzenete: "Kérlek, valaki mentsen meg innen!"
Azt hihetnénk, hogy egy kabrióval az élet csupa varázslat, de sajnos ez nem mindig így van. Itt az ékes bizonyíték, hogy még egy menő autó is képes igazi kihívások elé állítani minket.
Nagyon egyedi ez a nyitható tetős Opel Astra F, de a tulajdonos mégsem boldog. Olyannyira nem, hogy már tele van a zsákja az egésszel, mint a télapónak. Csüggedt üzenetet fogalmaz meg a hirdetés címében és leírásában is.
Ha valaki mindezek ellenére is vonzónak találja a lehetőséget, akkor jelenleg a legideálisabb időpont a vásárlásra. Szezonon kívül kifejezetten érdemes kabrioletet beszerezni, hiszen ilyenkor jelentős kedvezményekkel lehet találkozni a nyitott tetős autók piacán. Nyáron ugyanis a kereslet hirtelen megnő, és ezt jól tudják azok is, akik ilyen járműveket árulnak.
Az Astrának a népszerű Kadett kabrió örökségét kellett méltón folytatnia. A Kadett nyitott tetős változata, amelyet a neves olasz Bertone műhelyében készítettek 1987 és 1992 között, közel 55 ezer példányban készült el. Így nem volt kétséges, hogy az új Astra F is megérdemli a kabrió verziót, amely szintén Bertone kreatív elképzelései alapján valósult meg.
1993-ban, a Genfi Autószalonon mutatták be az Opel Astra F kabriót, amely még abban az évben, szeptember végén megjelent az olasz piacon. Az autó különlegessége az elektromos tetőmechanizmus volt, amely egyetlen gombnyomással működött. Akár 15-20 másodperc alatt le lehetett hajtani a vászontetőt, és ugyanolyan gyorsan fel is lehetett zárni.
"A tervező olyan képességgel bír, hogy megálmodja a még nem létező termékeket, előre érzékelve a piaci trendek alakulását" – fogalmazott egykor Nuccio Bertone, a Bertone műhely alapítója.
Ezen előrelátás révén egy ikonikus, elegáns megjelenésű kabrió született, amely négy utasnak kínál kényelmes utazást. Bár a korábbi modell, a Kadett Cabrio bukókeretével már nem rendelkezik, a tervezők mindent megtettek azért, hogy maximális biztonságot garantáljanak az utasok számára.
Az Opel Astra F kabrió az alapfelszereltség részeként egy integrált biztonsági rendszert kínál, amely magában foglalja az oldalirányú ütközésvédelmet szolgáló acélmerevítéseket és az első övfeszítőket. Opcionálisan választható volt az ABS (blokkolásgátló fékrendszer) és a vezetőoldali légzsák is, ami tovább növelte a jármű biztonságát. Az útfekvést elöl McPherson futómű, hátul pedig torziós rúd biztosította, amelyeket a négyajtós Astra modellből vettek át, de a kabrió specifikus igényeihez igazították őket különleges rugókkal és beállításokkal, így garantálva a kényelmes és stabil vezetési élményt.