Egy pizzafutár kalandos úton vált az Egyesült Királyság legifjabb milliárdosává.

Csupán 500 dollár befektetéssel, kapcsolatok és tapasztalat híján egy olyan márkát sikerült megalkotnia, amely mára 1,5 milliárd dollárt ér.
A Gymshark nem a hagyományos üzleti környezetekben, mint tárgyalótermek vagy befektetési irodák, hanem az alapítói számára valódi otthonná vált edzőtermek falai között jött létre. Egy baráti társaság, élükön Ben Francisszal, rendszeresen gyűlt össze egy birminghami konditeremben, és akkor még fogalmuk sem volt arról, hogy egy különleges és innovatív vállalkozás van születőben.
Pénzmentesen, csupán egy varrógép társaságában.
Amikor Ben Francis 19 éves volt, az élete állandó rohanásból állt. Nappal üzleti tanulmányokat folytatott, este kilencig pizzát szállított ki, éjszakánként pedig hajnali négyig sportfelszerelést varrt. Volt egy világos víziója, de egy nagy problémája is: nem volt pénze.
A mindössze 500 dolláros, szerény költségvetése miatt nem engedhette meg magának, hogy gyártókat vagy profi tervezőket alkalmazzon, így elhatározta, hogy mindent saját kezűleg készít el. Beszerezte a szükséges varrógépet, anyagokat és eszközöket, majd teljesen a nulláról indította el a vállalkozását. Akkor még nem sejtette, hogy egy olyan piaci rést fedezett fel, amelyet a nagy sportszermárkák figyelmen kívül hagytak.
Egy innovatív marketingmegközelítés: fitnesz influenszerek bevonása a kampányba.
Miközben a globális sportmárkák hatalmas összegeket költenek világszerte ismert sportolók és hírességek népszerűsítésére, Ben Francis egy teljesen eltérő stratégiát választott. Kapcsolatok és kiemelkedő marketingköltségvetés hiányában egy új, izgalmas célcsoport felé fordult: a feltörekvő fitnesz influenszereket. Ezzel a friss megközelítéssel egy új generációt céloz meg, amely a Trend magazin szerint új irányokat nyithat a sportiparban.
Felfigyelt olyan YouTube-sztárokra, mint David Laid, akiknek ugyan erős közösségük és nagy elkötelezettségük volt a közösségi oldalakon, de még senki nem ajánlott nekik szponzort. Ben úgy döntött, hogy bízik bennük, és ingyen küldött nekik Gymshark ruhákat, még akkor is, ha csak néhány ezer követőjük volt az Instagramon. Ez egy óriási kockázat volt, ami végül megtérült.
Néhány hónappal később ezek az influenszerek már több millió követőt tudhattak magukénak, és hűségesek maradtak a Gymsharkhoz, még akkor is, amikor a nagy márkák sokkal csábítóbb ajánlatokkal próbálták meg őket elnyerni. Miért alakult ez így? Mert Ben Francis már akkor is bízott bennük, amikor mások még csak a szélén álltak a figyelemnek. Ő nem csupán üzleti kapcsolatként tekintett rájuk, hanem valódi barátokként, ami különösen fontosnak bizonyult a hosszú távú együttműködés szempontjából.