Ez a szigorítás számos autós pénzügyi helyzetére hatással lehet.


Az idősebb autók tulajdonosainak évente kötelező lenne részt venniük műszaki vizsgán.

Az Európai Bizottság tervezett intézkedései a járművek műszaki ellenőrzésére, nyilvántartására és közúti kontrolljára vonatkozó szabályok módosítását célozzák, a közúti balesetek és a környezetszennyezés csökkentésének érdekében. A javaslat értelmében a 10 évnél idősebb autók évente kötelező műszaki vizsgán kellene részt venniük, emellett a 125 köbcentisnél nagyobb motorral rendelkező járművek esetében is bevezetnék a rendszeres ellenőrzést. Brüsszel becslése szerint ez a lépés 2026 és 2050 között akár 7 ezer életet menthetne meg, valamint 65 ezer súlyos sérülést előzhetne meg - tájékoztatott a vg.hu.

Az uniós testület szerint ugyanis a régi járművek gyakrabban hibásodnak meg, így a baleset esélye is nagyobb, miközben aránytalanul sok káros anyagot bocsátanak ki. Az elektromos autókra külön műszaki vizsgálatot vezetnének be, ami például az autók szoftvereit is vizsgálná. A kibocsátásmérésben kötelezővé válna az ultrafinom részecskék (PN) és a nitrogén-oxidok (NOx) szintjének mérése, különösen a dízelmotoros járművek esetén.

A tervezett módosítások között szerepel, hogy a vizsgabizonyítványokat egy közös, uniós szintű digitális adatbázisba integrálnák. Emellett a járművek kilométeróra-állását kötelezően rögzítenék a szervizelés során, ezzel is megelőzve az adatok manipulálását. A bizottság javaslatát most az Európai Parlament és a Tanács is alaposan megvizsgálja, és amennyiben sikerül elfogadni, az Európai Bizottság gondoskodik a részletes szabályozás kidolgozásáról.

Műszaki vizsga: Előfordulnak olyan helyzetek, amikor az Európai Unió túllép a saját hatáskörén.

A kérdés az Országgyűlésben is napirendre került április végén. Bencze János, a Jobbik képviselője, érdeklődött a témában, amit Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára részletes válaszban kommentált. Kifejtette, hogy bár az uniós tagság számos előnnyel jár, vannak olyan helyzetek, amikor az EU túllép a saját hatáskörén. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy az áprilisban nyilvánosságra hozott bizottsági javaslat csupán egy tervezet, amely az uniós közúti közlekedésbiztonsági és műszaki vizsgálati szabályok átfogó felülvizsgálatát célozza meg – értesült róla az atv.hu.

Related posts