Ez nem Európa, itt az autószalon valóban az autókról szól!


A Shanghai Auto Show már a megnevezésével is utal arra, hogy itt nem a villanybiciklik, e-rollerek vagy más alternatív közlekedési eszközök állnak a középpontban, hanem maguk az autók! Az esemény valódi ünnepe a gépjárműveknek, ahol a legújabb modellek és innovációk kapják a főszerepet.

A 2000-es évek első évtizedében az autós újságírók számára szinte természetes volt, hogy tavasszal és ősszel autókiállításokra látogattak el, hogy felfedezzék az ipar legújabb trendjeit. Tavasszal a genfi rendezvény vonzotta a figyelmet, míg ősszel Párizs és Frankfurt váltogatta egymást. Azonban az idő múlásával sok híres európai autókiállítás eltűnt a térképről, vagy pedig átalakult mobilitási expo-ként, míg Kína ebben a folyamatban még nem tartott ott. Az idei évben a 21. Sanghaji Autószalonra került sor, amely kétévente kerül megrendezésre, és története 1985-re nyúlik vissza. A 2023-as esemény lenyűgöző számokkal büszkélkedhetett: több mint ezer kiállító, 1414 autó, 93 modell-világpremier és 906 ezer látogató. A látogatók száma idén sem volt elhanyagolható.

A hatalmas, éhes belső piac folyamatosan új autókra vágyik, míg a jelentős helyi autógyártók egyre nagyobb részesedést szeretnének a nemzetközi piacokon is. Így az autó, az autózás, és különösen az autógyártás Kínában messze nem az a fásult, lecsengett, válságban lévő jelenség, amit esetleg otthonról gondolnánk. Otthon, nem itthon, hiszen ezeket a sorokat Kínában írom, egy három és fél milliós kisvárosban, Wuhuban, a harmincmilliós Sanghajtól mindössze háromszáz kilométerre, a Chery nevű autóipari óriás központjában.

A rendezvény különlegességét az adta, hogy a Chery autómárka Magyarországra lép. A hazai importőr szerepét a Nissanok értékesítését is irányító Grand Automotive tölti be. A két vállalat képviselői a Sanghaji Autószalon hetében, Wuhanban, a Chery székhelyén írták alá a megállapodást, ezzel hivatalosan is megnyitva az utat a kínai autók hazai piacon való megjelenése előtt.

Az újonnan debütáló Chery-márka izgalmas hírrel szolgál: az első Chery Tiggo 7-es modellek idén szeptemberben lépnek a magyar piac színpadára. Ezt követően a sorban a kicsit nagyobb 8-asok és a kisebb 4-esek is várhatóak. A Chery, amely már 120 országban jelen van, évente 640 ezer autót értékesít külföldön, ezzel a kínai autóipar legnagyobb exportőrévé vált. Mégsem biztos, hogy hallottál róluk. Ennek oka lehet, hogy Európában tavaly kevesebb mint tízezer járművet adtak el, különböző márkanevek alatt, így nem ők a legismertebb szereplők a piacon. De ez a helyzet hamarosan változhat!

De érkeznek, újabb régi és frissebb márkákkal bővül a paletta. A Tiggo, Omoda, Jaecoo, és a jövőben talán hazánkban is feltűnő Jetour, Exeed, Luxeed, Icar, Lepas, és még sok más brand már ismertekké váljanak az európai szakmai körökben, egy sor európai újságírót invitáltak Kínába. Először a 21. Sanghaji Autószalonra, majd saját wuhui gyáruk látogatására. A magyar sajtó képviseletében legalább 7-8 médium képviseltette magát, köztük a Vezess is. A tempó rendkívül gyors, a hatalmas Shanghai Auto Show-ra csupán néhány óránk volt, de ennek ellenére sikerült annyi fotót készítenünk, hogy talán sikerül visszaadnunk a modern, óriási kínai autós szakkiállítás egyedi hangulatát.

Ha érdekelnek a kínai modellek, a Vezessen oldalán számos tesztet találhatsz róluk. Magyarországon elérhető autókat alaposan leteszteljük, és most néhány izgalmas anyagunkat osztjuk meg veled:

Related posts