FEOL - A természettudományok birodalmában mérföldkőnek számított.

Március 12-én lezárult a "Kalandozás a Természettudományok Birodalmában" című vármegyei verseny izgalmas fináléja. A döntőben három csapat mérte össze tudását, és már a verseny előtt érződött, hogy a végső helyezéseket csupán néhány pont fogja eldönteni. A grandiózus versengés során a csapatok annyira felkészültek voltak, hogy a kérdések elhangzása előtt már tudták a helyes válaszokat.
A "Kalandozás a Természettudományok Birodalmában" című vármegyei verseny döntője igazán különleges élményekkel teli volt. Még a verseny szervezője, Tóth István, a munkaközösség vezető tanára is megdöbbenve tapasztalta, hogy a döntőbe jutott csapatok – a csopaki, a székesfehérvári és a soponyai fiatalok – olyan szinten felkészültek, hogy még a kérdések elhangzása előtt tudták a válaszokat. Az esemény nem csupán a tudásról szólt, hanem a csapatmunka és a kreativitás ünnepléséről is, amely minden résztvevőt magával ragadott.
A "Kalandozás a Természettudományok Birodalmában" verseny zsűrijében neves szakemberek és pedagógusok foglaltak helyet, élükön Galambos Zsuzsannával, a POK főosztályvezetőjével, aki a zsűri elnöki tisztét töltötte be.
A vetélkedő során kulcsfontosságú, hogy a családias szemlélet érvényesüljön. Ez a kölcsönös támogatás és összetartás légkörét teremt, amely segít a résztvevőknek jobban teljesíteni.
A csopaki Teleki, a székesfehérvári Herman és a soponyai Galilei család olyan vetélkedőn vett részt, mely egy komplex vármegyei szintű csapatverseny kifejezetten a hetedikes tanulók részére. Ennek során a csapatok próbákon vesznek részt, méghozzá úgy, mintha családok lennének. A szervezők szerint ez a családias szemlélet szimbolizálja az összetartozást, ahol a gyermek szerepet játszó csapattagért mindent meg kell tennie a többieknek.
A csapatokat és családokat az alábbi tagok formálják meg:
A vetélkedő szeptembertől márciusig zajlott, és három izgalmas szakaszra oszlott. Az első fázis az online kihívásoké volt, amely során a résztvevőknek a virtuális térben kellett megmutatniuk tudásukat. Ezt követte a kísérletező szakasz, ahol a csapatok kreativitásukat és problémamegoldó képességüket tesztelhették különféle gyakorlati feladatok révén. Végül, március 12-én, a legjobban teljesítő három csapat eljutott a döntő szakaszba, ahol számos izgalmas próbán kellett helytállniuk. Ezek a próbák a következőképpen alakultak.