**Hogyan térül meg a beszállítói kapcsolat? Haladóknak szóló útmutató – Agro Napló** A beszállítói kapcsolatok nem csupán a termékek és szolgáltatások cseréjéről szólnak, hanem a hosszú távú együttműködésről, amely kölcsönös előnyöket kínál. Ebben az útm


A McDonald's étteremlánccal való tartós beszállítói partnerség kialakításához komoly és szigorú feltételeknek kell megfelelni - hangzott el a Portfolio Agrárszektor 2024 konferenciáján tartott kerekasztal-beszélgetésen. Az együttműködés alapja a termelési, minőségbiztosítási, fenntarthatósági és etikai normák maradéktalan teljesítése, amelynek célja, hogy a globális márka hírneve ne szenvedjen csorbát egy esetleges beszállítói hiba következtében, miközben a vásárlók elégedettségét és bizalmát is biztosítják.

Cselényi Tibor, a hazai McDonald's szenior minőségügyi és termékfejlesztési vezetője a Portfolio Agrárszektor 2024 konferencián tartott kerekasztal-beszélgetés során részletesen kifejtette, hogy az étteremlánc rendkívül szigorú elvárásokat támaszt beszállítói felé. A követelményeik között kiemelt helyen szerepelnek a higiéniai normák, a fenntarthatósági szempontok, valamint a társadalmi felelősségvállalás. Ezen elvek betartása elengedhetetlen, hiszen bármilyen mulasztás a beszállítók részéről komoly fenyegetést jelentene a McDonald's márkájára, amelynek megóvása kiemelten fontos a lánc számára.

Egy vállalat számára elengedhetetlen, hogy a beszállítói partnerségek kialakítása előtt alaposan mérlegelje, képes-e folyamatosan megfelelni a megrendelő által támasztott elvárásoknak. Ez különösen fontos olyan termékek esetében, amelyek érzékenyek lehetnek a klímaváltozás következményeire. Csak akkor érdemes belefogni egy ilyen együttműködésbe, ha a cég biztos abban, hogy nemcsak a jelenlegi, hanem a jövőbeli kihívásoknak is helyt tud állni.

Ahogyan Császár Gábor, a Mezőker Kft. ügyvezetője is kiemelte, amennyiben nyilvánvalóvá válik, hogy a vállalat évtizedek óta a McDonald's megbízottja, az azonnal új lehetőségeket teremt. Mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy ilyen együttműködés rendkívül szigorú követelmények teljesítését vonja maga után.

A feladatok elvégzése csupán az érem egyik aspektusa; a személyes kapcsolatok tartóssága szintén elengedhetetlen a vállalatok sikeres működéséhez.

Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezetője a beszélgetés során rávilágított, hogy a salátatermesztés rendkívül kihívásokkal teli szegmense a mezőgazdaságnak. Korábban évente csupán két-három komolyabb krízis jelentkezett, amely a saláták kiégéséhez vagy fagyásához vezetett. Az utóbbi időszakban azonban a klímaváltozás következményei annyira kiszámíthatatlanná váltak, hogy szinte hetente felbukkan valamilyen újabb probléma. Eközben a McDonald's étteremlánc folyamatosan biztosítja a friss és kiváló minőségű saláták iránti keresletét, hiszen egyetlen nap sem telhet el anélkül, hogy az éttermek polcain ne lenne ez az alapvető hozzávaló. Ezért bármilyen nehézség is merül fel, a beszállítónak mindenképpen teljesítenie kell a szerződéses kötelezettségeit, amihez elengedhetetlen a partnerek közötti szoros bizalmi kapcsolat.

Mint elhangzott, a sikeres beszállító ismérve az is, hogy ha a McDonald's-nál bármilyen probléma vagy reklamáció merül fel, akkor néhány órán belül képesnek kell lennie a teljes körű visszakövetés biztosítására. Ez olyan elvárás, amelyet csak kevesen képesek teljesíteni, ám akik vállalják és megfelelnek ennek, hosszú távon rendkívül erős és stabil partneri kapcsolatot építhetnek ki az étteremlánccal.

Related posts