**Hogyan térül meg a beszállítói kapcsolat? Haladóknak szóló útmutató – Agro Napló** A beszállítói kapcsolatok nem csupán a termékek és szolgáltatások cseréjéről szólnak, hanem a hosszú távú együttműködésről, amely kölcsönös előnyöket kínál. Ebben az útm
A McDonald's étteremlánccal való tartós beszállítói partnerség kialakításához komoly és szigorú feltételeknek kell megfelelni - hangzott el a Portfolio Agrárszektor 2024 konferenciáján tartott kerekasztal-beszélgetésen. Az együttműködés alapja a termelési, minőségbiztosítási, fenntarthatósági és etikai normák maradéktalan teljesítése, amelynek célja, hogy a globális márka hírneve ne szenvedjen csorbát egy esetleges beszállítói hiba következtében, miközben a vásárlók elégedettségét és bizalmát is biztosítják.
Cselényi Tibor, a hazai McDonald's szenior minőségügyi és termékfejlesztési vezetője a Portfolio Agrárszektor 2024 konferencián tartott kerekasztal-beszélgetés során részletesen kifejtette, hogy az étteremlánc rendkívül szigorú elvárásokat támaszt beszállítói felé. A követelményeik között kiemelt helyen szerepelnek a higiéniai normák, a fenntarthatósági szempontok, valamint a társadalmi felelősségvállalás. Ezen elvek betartása elengedhetetlen, hiszen bármilyen mulasztás a beszállítók részéről komoly fenyegetést jelentene a McDonald's márkájára, amelynek megóvása kiemelten fontos a lánc számára.
Egy vállalat számára elengedhetetlen, hogy a beszállítói partnerségek kialakítása előtt alaposan mérlegelje, képes-e folyamatosan megfelelni a megrendelő által támasztott elvárásoknak. Ez különösen fontos olyan termékek esetében, amelyek érzékenyek lehetnek a klímaváltozás következményeire. Csak akkor érdemes belefogni egy ilyen együttműködésbe, ha a cég biztos abban, hogy nemcsak a jelenlegi, hanem a jövőbeli kihívásoknak is helyt tud állni.
Ahogyan Császár Gábor, a Mezőker Kft. ügyvezetője is kiemelte, amennyiben nyilvánvalóvá válik, hogy a vállalat évtizedek óta a McDonald's megbízottja, az azonnal új lehetőségeket teremt. Mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy ilyen együttműködés rendkívül szigorú követelmények teljesítését vonja maga után.
A feladatok elvégzése csupán az érem egyik aspektusa; a személyes kapcsolatok tartóssága szintén elengedhetetlen a vállalatok sikeres működéséhez.
Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezetője a beszélgetés során rávilágított, hogy a salátatermesztés rendkívül kihívásokkal teli szegmense a mezőgazdaságnak. Korábban évente csupán két-három komolyabb krízis jelentkezett, amely a saláták kiégéséhez vagy fagyásához vezetett. Az utóbbi időszakban azonban a klímaváltozás következményei annyira kiszámíthatatlanná váltak, hogy szinte hetente felbukkan valamilyen újabb probléma. Eközben a McDonald's étteremlánc folyamatosan biztosítja a friss és kiváló minőségű saláták iránti keresletét, hiszen egyetlen nap sem telhet el anélkül, hogy az éttermek polcain ne lenne ez az alapvető hozzávaló. Ezért bármilyen nehézség is merül fel, a beszállítónak mindenképpen teljesítenie kell a szerződéses kötelezettségeit, amihez elengedhetetlen a partnerek közötti szoros bizalmi kapcsolat.
Mint elhangzott, a sikeres beszállító ismérve az is, hogy ha a McDonald's-nál bármilyen probléma vagy reklamáció merül fel, akkor néhány órán belül képesnek kell lennie a teljes körű visszakövetés biztosítására. Ez olyan elvárás, amelyet csak kevesen képesek teljesíteni, ám akik vállalják és megfelelnek ennek, hosszú távon rendkívül erős és stabil partneri kapcsolatot építhetnek ki az étteremlánccal.