Hamilton: "Ez a szezon végéig kihívásokkal teli lesz..." - F1VILÁG.HU

Lewis Hamilton úgy véli, hogy az idei szezon hátralévő része váratlan kihívások elé állíthatja, mivel a Ferrari versenyzőjeként továbbra is küzd a megfelelő tempó megtalálásával. Ráadásul a közelmúltban újabb vereséget szenvedett el csapattársa, Charles Leclerc ellen a szaúd-arábiai verseny során.
Hamilton a hetedik rajtkockából indult, és végül ugyanott is zárta a dzsiddai futamot, míg Leclerc a harmadik helyen végzett, ezzel biztosítva a Ferrari számára a szezon első dobogós helyezését. A hétszeres világbajnok a verseny utáni beszélgetés során nyíltan megosztotta frusztrációját és a jelenlegi helyzetével kapcsolatos aggodalmait.
"Semmi pozitívumot nem tudok kiemelni, kivéve azt, hogy Charles dobogóra állhatott - ez nagyszerű a csapatnak" - mondta Hamilton a futam után a Sky Sports F1 televíziónak. "Szörnyű volt, egyáltalán nem élveztem. Csúszkáltam össze-vissza. Nem volt tapadásom. Az első etapban hatalmas alulkormányzottsággal küzdöttem, az autó egyszerűen nem fordult, ráadásul gyorsan elkoptak a gumik. A második etapban kicsit jobb volt az egyensúly, de még mindig nem volt tempó. Eléggé rossz volt."
Hamilton legutóbb a kínai sprintfutamon tudott jobb eredményt elérni Leclerc-nél, de azóta az időmérőkön és a versenyeken egyaránt nem sikerült felülmúlnia monacói csapattársát. Japánban, Bahreinben és Szaúd-Arábiában is egyértelmű hátrányban volt, Dzsiddában pedig több mint 30 másodperces lemaradással zárta a versenyt Leclerc mögött.
Amikor az újságírók rákérdeztek a visszaesés okaira, a brit versenyző arca tanácstalanságot tükrözött: "Jelenleg nincsenek megoldásaink. Úgy tűnik, ez így marad az év végéig. Bizony fájdalmas időszak elé nézünk."
Hamilton szerint bár ő és Leclerc hasonló vezetési stílust képviselnek, és a legutóbbi hétvégére a beállítások is közeledtek egymáshoz, ennek ellenére sem tud közelebb kerülni csapattársához.
"Ő már hosszú ideje irányítja ezt az autót, és alaposan megismerte minden részletét. Az adatokban biztosan sok érdekesség rejlik. Őszintén szólva, a különbség nem tűnik túl jelentősnek – én egyszerűen lassabban veszem a kanyarokat." - mondta Hamilton. "Néhány beállításunk eltérő, és meg kell vizsgálnom, hogy az ő verziója-e az, ami jobban kedvez az autónak. Ő és a csapata egyértelműen kiemelkedő munkát végeznek."
"Az időmérőn a teljesítmény kihozataláért én felelek. A verseny során mindent beleadtam, de az autó valahogy nem akarta gyorsabban venni az iramot."