Kiskereskedelem: A romániai vásárlók tavaly összesen 40 milliárd eurót fektettek be különféle termékekbe.

A romániai fogyasztók tavaly körülbelül 40 milliárd eurót fordítottak a jelentős kiskereskedelmi láncokra, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest - állapítja meg a Cushman & Wakefield Echinox által szerdán publikált elemzés.
Egy ingatlan-tanácsadó cég friss elemzése alapján 13 különböző kiskereskedelmi szegmens 123 vállalatának pénzügyi teljesítményét vizsgálták. Az eredmények azt mutatják, hogy a romániai fogyasztók költési üteme 2024-ben mérséklődött a 2023-as évhez képest, amikor is 11,1%-kal többet költöttek az üzletekben az előző évhez viszonyítva. Ennek ellenére a költési növekedés továbbra is meghaladta az inflációs rátát - számolt be az Agerpres az elemzés részleteiről.
A vizsgált vállalatok üzleti teljesítményei azt mutatják, hogy a romániai vásárlók a 40 milliárd eurós összes költésük 60%-át, azaz 24 milliárd eurót, szupermarketekben és hipermarketekben fordították. A kiadások megoszlása alapján a barkácsáruházak 10,9%-ot (4,3 milliárd euró) képviselnek, míg az elektronikai és IT-üzletek 9,1%-ot (3,6 milliárd euró) tesznek ki. A divatáruházak részesedése ennél alacsonyabb, 6,2%-ot (2,5 milliárd euró) jelent.
A tanulmány szerint az előző évhez képest mind a 13 elemzett szegmensben nőttek 2024-ben az eladások. A legnagyobb ütemben a kozmetikai üzletláncokban (24 százalékkal), a szaküzletekben - állatkereskedések, újságárusok, trafikok (20,6 százalék) és a lakberendezési üzletláncokban (16 százalékkal).