A Switch 2 kazettája komoly próbatételt jelenthet a fejlesztők számára.

Egyes címek esetében fontos lehet az optimalizálás, hogy megfelelően elhelyezkedjenek az adathordozón.
A Switch 2 érkezését hatalmas várakozás övezi, azonban több Nintendo-döntés is aggodalomra adhat okot a rajongóknak. Ezek egyike, hogy bár egy Switch 2 játék fizikai verziója akár 80 dollárba is kerülhet, a kazetták továbbra is legfeljebb 64 GB adatot képesek tárolni - ugyanannyit, mint az előző generáció esetében. Ezt a korlátot a CD Projekt RED egyik képviselője is megerősítette a Cyberpunk 2077 Switch 2-es verziója kapcsán a BeatEmUps nevű YouTubernek.
Jelenleg úgy tűnik, hogy a bejelentett Switch 2-es játékok közül egyik sem lépi át a 64 GB-os határt. A japán Nintendo Store adatai szerint például a legnagyobb, házon belül készült cím, a Mario Kart World csupán 23,4 GB-ot foglal el. A Donkey Kong Bananza mindössze 10 GB, míg a Super Mario Jamboree Switch 2 Edition még ennél is kisebb, csupán 7,7 GB méretű. A GameCube Nintendo Classics sorozat játékai pedig alig 3,5 GB-ot igényelnek, ami nem meglepő, hiszen ezek a játékok már körülbelül 20 évesek.
A Nintendo eddigi gyakorlatát figyelembe véve, a házon belüli fejlesztésű játékok általában viszonylag kevés helyet igényelnek. Ugyanakkor a harmadik féltől származó, komolyabb címek – mint például a Cyberpunk 2077 – komolyabb kihívások elé állíthatják a fejlesztőket. A PlayStation 5 verziója körülbelül 90 GB-ot foglal el, így a CD Projekt RED-nek alapos optimalizálásra lesz szüksége ahhoz, hogy a teljes játék és annak kiegészítői egyetlen Switch 2 kazettára, letöltés nélkül elférjenek.