Egy férfi közel száz autóval rendelkezik, ami óriási parkolási zűrzavart eredményezett.
Franciaország egyik csendes kisvárosában különös események zajlottak le, melyeknek középpontjában egy autók iránti szenvedéllyel rendelkező férfi állt. Az egész környék feszülten figyelte, ahogy a férfi egyre több járművet gyűjtött össze, ami nem csupán a parkolási lehetőségeket nehezítette meg, hanem számos más problémát is generált. Az aggódó lakók között olyan pletykák terjedtek el, hogy a férfi valójában egy titkos autós múzeumot szeretett volna létrehozni, de sokan inkább a mindennapi életüket féltették a helyzet alakulásától.
Egy igazán különös helyzet alakult ki a franciaországi Morlaix városában, ahol a vasútállomás környékén a parkolóhelyek egyszerűen eltűntek. A káosz hátterében nem építkezés vagy új parkoló létesítése áll, hanem egy negyvenes éveiben járó férfi, akinek a nevén közel száz autó szerepel. Ő az, aki mindegyik járművével a problémás területen parkolt le - számolt be róla az Autonews.fr.
„Olyan, mintha egy Twingo múzeum bújt volna meg a föld alatt” - sóhajtozott az egyik helyi lakos, utalva arra, hogy az utcán felvonuló járművek zöme a Renault Twingók színes gyűjteményét alkotja.
A helyiek igazi pánikba estek a parkoló autók láttán, hiszen néhány jármű annyira régóta áll ott mozdulatlanul, hogy az ablakok körüli gumitömítésben már a moha is szorgosan megtelepedett. Ez különösen aggasztó, mivel a vasútállomások közelében bizonyos parkolókban a várakozási időt hét napra korlátozták.
A szürreális helyzetben végül a hatóságok közbelépésére volt szükség. A helyi rendőrőrsön napokig nyomozták, mire azonosították az autók tulajdonosát, igaz, a 99-ből csak 72 jármű volt papíron is az övé. A település legkritikusabb pontján összesen 19 autóját találták meg. "Még ehhez hasonlót is nagyon ritkán látunk, ilyenre még nagyvárosokban sincs példa" - állapította meg az egyik rendőr.
November 6-án zajlott le az első nagytakarítás, amely során mindössze négy óra leforgása alatt 11 autót emeltek el. Az esemény azonban csak a kezdetét jelenti egy hosszabb folyamatnak. A tulajdonos is előkerült, aki szenvedélyesen ragaszkodik járműveihez, és kijelentette, hogy készen áll arra, hogy a gyűjteményét magánterületre áthelyezze.
A Twingo-mánia kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a Renault még 1992-ben dobta piacra a parányi méretű egyterűjét, ami az elmúlt bő három évtizedben három generációt élt meg.
Különösen az első felvonásból, 1992-től 2007-ig terjedő időszakból származó járművek váltak igazán emlékezetessé. Nem meglepő, hogy a 2026-ban elektromos autóként újraérkező, negyedik generációs modell is e legendás időszakot idézi fel. Az új modellt részletesen bemutattuk a Vezess következő cikkében:



