Lázár véleménye szerint a Tisza folyó közrejátszott abban, hogy a MÁV hitelének odaítélése meghiúsult, ám az érintett bank képviselője úgy nyilatkozott, hogy a kérdésben még nem született végleges döntés.

Lázár János szerint "a Tisza Párt megakadályozta", hogy az Európai Beruházási Bank (EIB) odaadja a MÁV egymilliárd eurós pályafelújítási hitelét, a pénzintézettől a Telex kérdésére közölték, hogy még nincs döntés. Korábbi hírek alapján sínen van a kölcsön, amelynek a jóváhagyását egy tiszás képviselő is kérte.
"Ma kedvezőtlen hírek érkeztek Magyarországra, valamint mindazokra, akik közlekednek" - jelentette be kedden Lázár János. Az építési és közlekedésügyi miniszter hozzátette: "A Tisza Párt megakadályozta, hogy az Európai Beruházási Bank folyósítsa azt az egymilliárd eurós hitelt a MÁV számára, amelyből a vasúti pályahálózat felújítását terveztük."
A miniszter azután beszélt erről, hogy a nyáron a G7 és a Szabad Európa is arról írt: sínen van a hitel. Mindkét oldal úgy értesült, hogy már átment a kérelem a belsős jóváhagyáson, ami a szakmai elfogadást jelenti. Már csak az igazgatótanácsra várnak, de a Szabad Európa szerint ez csak egy formalitás, a tulajdonosi testület igent szokott mondani azokra a kérelmekre, amelyeket a menedzsment javasol. A G7 ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy az EIB beszerzési elvárásai igen szigorúak: nemcsak a hazai és uniós közbeszerzési szabályokat kell betartani, de oda fognak figyelni a verseny tisztaságára, a közbeszerzési kiírások feltételeire.
Lázár már korábban is kifejtette, hogy a "Tisza Párt támadást indított a magyar vasúti hálózat ellen". A videóban pedig Kollár Kinga emblematikus európai parlamenti felszólalásának egy részletét használták fel. Kollár később a G7-nek nyilatkozva megerősítette, hogy levélben kérte a hitel jóváhagyását.
A Telex kérdésére az EIB sajtóosztálya közölte, hogy még mindig értékeli a MÁV modernizációs programját. A folyamat a bank "szigorú, átlátható, és pénzügyileg objektív követelményei" mentén zajlik, amelyek a szabványos értékelési és jóváhagyási folyamataik részei. A végső döntés idén, az EIB igazgatótanácsának valamelyik ülésén várható.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodáját is megkérdeztük többek között arról, mi alapján állította Lázár, hogy a hitel odaadását bárki megakadályozta volna, arra gondolt-e a miniszter, hogy még nem döntöttek, vagy hol született volna elutasító döntés az EIB-n belül.
Lázár korábban kifejezte aggodalmát, miszerint június végén halasztások történtek, ami arra utalhat, hogy a jelenlegi helyzetben is a döntéshiány áll a háttérben, és nem feltétlenül egy elutasításról van szó. Ahogy a G7 beszámolt róla, az EIB nagy összegű hiteleinél a folyamat elhúzódása nem számít ritkaságnak; például a MÁV 21 darab emeletes KISS motorvonatának finanszírozási folyamata körülbelül két évig tartott, míg végigvitték az összes szükséges lépést.