Álcázott Mercedes modellek bukkantak fel az Északi-sarkkör közelében, ahol a járművek titkos tesztelése zajlik.


Folytatódik a Mercedes-Benz új fejlesztésű furgonjainak tesztelése. A német gyártó úgy döntött, hogy nem mond le a belsőégésű motorokkal szerelt változatokról.

Bár a tavasz már elkezdte hódítását Európa más tájain, a svédországi Arjeplognál a hideg még mindig szorosan fogja magához a tájat. Nem meglepő ez, hiszen ez a kis városka, amely az európai és ázsiai autóipar népszerű téli tesztelőhelyévé nőtte ki magát, a sarkkör közelében helyezkedik el. Itt még a nappali órákban is gyakran mínuszokkal találkozhatunk.

A stuttgarti gyártó mérnökei azért látogattak el erre a különleges helyszínre, mert kíváncsiak voltak, hogyan teljesítenek a teljesen új VAN.EA platformra épülő Mercedes-Benz kishaszonjárművek, amelyek várhatóan 2026-ban debütálnak a piacon. A sarkvidéki környezet ideális tesztelési feltételeket biztosít a sorozatgyártásra kész modellek kifejlesztéséhez, hiszen a zord hideg rengeteg értékes információt nyújt. Ezen kívül a hidegben több kritikus alkatrész teljesítménye is próbára tehető, ami elengedhetetlen a megbízható járművek létrehozásához.

Miért ideális helyszín a téli tesztelésre? Nos, a száraz aszfalthoz képest a tapadás szintje jégen és havon akár 90 százalékkal is alacsonyabb lehet a német gyártó szerint. Ezek a körülmények pedig nagy hatással vannak a gyorsulásra, a megállásra, a fékezésre és a hirtelen irányváltoztatásra. Az olyan megoldások, mint például a hátsó tengely kormányzás - amivel az új kishaszonjárművek is rendelkezni fognak - azonban javíthatja a gépjárművek kezelhetőségét. Elmondható mindez a 4MATIC összkerékhajtású rendszerről is.

A Mercedes-Benz alapos és részletes tesztelési folyamaton keresztül vizsgálja a járműveit. A próbafutások során különös hangsúlyt fektetnek a járműdinamika jellemzőinek mélyreható elemzésére, valamint a biztonsági rendszerek, például az elektronikus menetstabilizáló (ESP) teljesítményére. Emellett a komfortérzetet befolyásoló berendezések, mint az utastér fűtése és szellőzése is figyelmet kapnak, biztosítva ezzel a maximális biztonságot és kényelmet a vezetés során.

A VAN.EA platformra épülő kishaszonjárművek tesztelése már tavaly óta zajlik a német gyártó részéről. Az új padlólemezre alapozva kifejlesztett furgonok választéka rendkívül változatos lesz. A kínálatban helyet kapnak a zárt, mindennapi használatra szánt áruszállítók, a családi furgonok, valamint az exkluzív VIP shuttle buszok is. Az új modellek a márka legfrissebb operációs rendszerével, az MB.OS-szal fognak működni, emellett pedig 800 voltos töltőrendszerrel és 22 kW teljesítményű fedélzeti töltővel is fel lesznek szerelve.

A gyártó sajtóközleményéből ugyanakkor az is kiderült, hogy mégsem mond le a dízelüzemű furgonokról a Mercedes-Benz. A korábbi hírekkel ellentétben ugyanis a VAN.EA platformot a VAN.CA padlólemezre fejlesztett, belső égésű motorokkal rendelkező haszongépjárművek fogják követni.

Related posts