Leclerc kifejezte, mennyire hálás, hogy az áldozatai végül megtérültek.

Az F1-es Spanyol Nagydíj során a McLaren fantasztikus kettős győzelmet ünnepelt, ám a győztes pilóták, Oscar Piastri és Lando Norris mellett Charles Leclerc tűnt a legboldogabbnak az ünneplés pillanataiban.
Piastri győzelme révén ismét csak szélesítette a táblázaton elfoglalt pozícióját, ám ünneplése mégsem volt túlzottan lelkes. Az okokat az időmérő után fejtette ki, és valószínű, hogy az a forgatókönyv játszódott le a háttérben, miszerint a verseny korai szakaszában már jelentős előnyre tett szert. A verseny végéhez közeledve egyértelművé vált, hogy a dolgok kedvezően alakulnak számára, így az érzelmek nem ragadták magukkal a szokásos módon.
Kicsit meglepő volt látni Max Verstappen háromkiállásos stratégiáját, ami majdnem be is jött neki. Összességében azonban egy igazán sikeres hétvégét zártunk, hiszen amikor kellett, kiváló tempót tudtunk diktálni. Nagyon büszke vagyok a csapatunkra. Az első edzés nem alakult éppen a legjobban, de utána összeszedtük magunkat. Jó érzés volt, hogy Monaco után így tudtunk visszavágni - nyilatkozta Piastri a barcelonai győzelmét követően. - Pontosan ilyen hétvégére vágytam. Amikor igazán számított, mindent jól teljesítettünk. A csapat ismét fantasztikus autót készített számomra, és élvezem a versenyzés minden pillanatát.
Norris elismerte, hogy a versenytársának ezúttal felülmúlta őt: "Oscar remek teljesítményt nyújtott. Nem tudtam tartani a tempóját" - mondta röviden.
Szemmel láthatóan Leclerc adta leginkább felszabadultan az interjút, aki idén harmadjára állhatott dobogóra F1-es nagydíjon. "Nagyon boldog vagyok. Tegnap sok áldozatot hoztam az időmérőn, hogy ma jobb gumik legyenek a készleten. Nem tudtam, hogy ez kifizetődik, de kifizetődött. Egy normális versenyen, a biztonsági autó nélkül negyedik lettem volna, szóval szerencsém volt" - nyilatkozta.
Amikor a mérnököm közölte, hogy Max az utolsó etapra új kemény gumikat kap, hirtelen tele lettem reménnyel. Nem vagyok biztos benne, hogy volt-e más választásuk, de feltételezem, hogy nem igazán volt alternatíva. Tudtam, hogy a kemény gumik teljesítménye nem éppen a legjobb, ezért igyekeztem precízen kihasználni az újraindítást, és vártam a kínálkozó lehetőséget, ami végül meg is érkezett.
Ezt Verstappen megcsúszása jelentette az utolsó kanyar rázókövén, viszont miután a nagyobb lendületben lévő Ferrari elhúzott a Red Bull mellett, a két pilóta koccant, és ezt vizsgálják a felügyelők. "A pozícióért harcoltunk, egyúttal az előttünk lévők szélárnyékáért. Max próbált befelé terelni, ahol sok a gumitörmelék, ezért nem akartam arra menni, így én meg balra szorítottam őt. Kicsit összeértünk, de szerencsére ennek nem lett következménye" - mondta Leclerc, aki tehát még izgulhat a 3. helyért.