Már a kőkorszaki jármű is rendelkezett elektromos vonásokkal.


Jó okkal költöttek el több milliót egy különleges elektromos golfkocsira - nem éppen a megszokott változatról van szó. Az "rendszám" is árulkodik erről: subidubidú!

Valószínűleg sokak emlékezetében élénken él a kép a kőhengereken száguldozó Kovakövi Frédiről, aki a nap végén, a munka után szinte megállás nélkül zúdul be a garázsba. Az 1960 és 1966 között hat évadon át futó „Frédi és Béni, avagy a két kőkorszaki szaki” című rajzfilmsorozat különleges báját adta a lábbal hajtott autó, amely az 1994-es élőszereplős adaptációhoz több valós prototípus formájában is megvalósult. Ez a különleges jármű nemcsak a sorozat szívének része volt, hanem a kőkorszaki kalandok szórakoztató szimbóluma is.

A Hanna-Barbera által alkotott szitkomok iránti lelkesedés máig töretlen, amit jól tükröz, hogy nemrégiben egy elektromos hajtású golfkocsi alapjaira építettek egy élethű másolatot a Flintstone-autóból. Noha a hat darab, egyenként 8 V-os akkumulátorral működő villanymotor nem ígér forradalmi változásokat, az új, fahatású üvegszálas karosszéria megjelenése valóban azt az érzést kelti, mintha a konstrukció közvetlenül Bedrockból érkezett volna.

A képre kattintva galéria nyílik:

Nem lenne az igazi a Flintstone-kocsi másolata a kőhengerek és az ülőpadok nélkül. A műszerfalon a négyküllős kormánykerék mellett néhány kapcsoló kapott még helyet, amikkel a lámpák, valamint az előre- és a hátramenet kapcsolható. Számláló hiányában a hátsókerék-hajtású modell futásteljesítménye ismeretlen, de lényegtelen is, mivel nem közúti használatra készült.

Ellenére a várakozásoknak, mégis volt érdeklődés, amikor a közelmúltban a kalapács alá került a Bring A Trailer platformon. A nemrégiben befejeződött árverés során közel 20 ezer dollárért talált új tulajdonosra, ami a jelenlegi árfolyam szerint körülbelül 7,9 millió forintot jelent.

Az évtizedek folyamán a fapados, ámde egyedi járgány számos más embert is inspirált, ennek köszönhetően pedig számtalan házilag készült replika látott napvilágot. Különösen emlékezetes az a példány, amely 2012-ben tűnt fel, és amelynek még a műszaki vizsgának is nekifutottak Németországban, sajnos azonban nem járt sikerrel. Hogy pontosan miért nem kapott forgalmi engedélyt az 1,3 literes Volkswagen-motorral felszerelt jármű, arról részletesebben itt olvashatsz:

Related posts