Figyelemre méltó bejelentést tett a McDonald's: ez tényleg olyan hír, amit érdemes megosztani mindenkivel, aki rendszeresen látogatja az étterem láncot. Érdemes odafigyelni! - Pénzcentrum

A McDonald's legfrissebb negyedéves eredményei aggasztó csökkenést jeleznek az Egyesült Államokban, miközben világszerte is tapasztalható a forgalom visszaesése. Az alacsony és közepes jövedelmű vásárlók távolmaradása komoly kihívások elé állítja a gyorsétteremláncot, amely eddig a tömegek kedvelt helye volt.
A McDonald's legfrissebb negyedéves jelentése rávilágít, hogy az Egyesült Államokban működő éttermeinek forgalma 3,6%-kal csökkent. Ez a visszaesés a legnagyobb a koronavírus-járvány kezdete óta a vállalat hazai piacon. Az eredmény mögött a kedvezőtlen időjárás és a fogyasztói óvatosság együttes hatása áll, amely a második negyedévben tapasztalt 8,7%-os csökkenés óta a legrosszabb teljesítménynek számít.
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója a CNBC által tudósított konferenciahívás során kijelentette, hogy "az alacsony jövedelmű fogyasztók esetében a gyorséttermek forgalma közel kétszámjegyű csökkenést tapasztalt az előző év hasonló időszakához viszonyítva, míg a középjövedelmű vásárlók forgalma is hasonló arányban csökkent."
A vállalat vezetése szerint a McDonald's versenytársaihoz képest nagyobb arányban támaszkodik az alacsony és közepes jövedelmű vendégekre. Bár a magas jövedelmű fogyasztók továbbra is rendszeresen látogatják az éttermeket, ez nem képes ellensúlyozni a többi jövedelmi csoport csökkenő költéseit.
A globális piacon a gyorsétterem-hálózat hasonló üzleteinek forgalma a negyedév során 1 százalékkal visszaesett, ami részben a tavalyi szökőnap okozta magasabb bázisnak tudható be. A hírek hatására a vállalat részvényeinek ára körülbelül 1,5 százalékkal zuhant.
A McDonald's pénzügyi teljesítménye az első negyedévben 1,87 milliárd dolláros nettó nyereséggel zárult, ami részvényenként 2,60 dollárt jelent. Ez az eredmény alulmúlja a tavalyi év hasonló időszakában elért 1,93 milliárd dolláros nettó nyereséget, amely részvényenként 2,66 dollárt képviselt. Ezen kívül a nettó árbevétel is csökkent, 3 százalékkal 5,96 milliárd dollárra esve.
A nemzetközi piacon vegyes eredményeket mutatott a vállalat teljesítménye: míg a fejlett piacok, az Egyesült Államokon kívül, 1%-os forgalomcsökkenést könyveltek el, addig a fejlődő piacokon 3,5%-os növekedést tapasztaltak. A nehézségek ellenére a McDonald's megőrizte éves előrejelzését, amely 2200 új étterem megnyitását és 3-3,2 milliárd dollár értékű tőkebefektetést tartalmaz.