Minden egyes részlet új dimenziót ad a Mercedes luxus kisbuszának világában.

A Mercedes-Benz teljesen új megközelítést alkalmaz luxus kisbuszának fejlesztésében, ezzel új irányt szabva a furgonok világának. A V-osztály frissített változata, amely egyaránt elérhető elektromos és belső égésű motorral, már az utolsó simításokat végzi a svédországi Arjeplogban, ahol a prototípusok intenzív tesztelésen vesznek részt.
A személyautókhoz képest a haszongépjárművek élettartama jelentősen hosszabb, amit jól illusztrál a harminc éves Mercedes Sprinter különböző generációi, illetve a V-osztály. Ezt a modellt több mint egy évtized elteltével váltják le a Van Electric Architecture (Van.EA) és a Van Combustion Architecture (Van.CA) alapjaira épülő új furgonok és luxus kisbuszok. Jelenleg a szériagyártás előtti prototípusokat tesztelik a svéd tél zord körülményei között.
A Mercedes mérnökei előtt álló kihívás nem mindennapi: egyszerre kell megfelelniük a megbízható haszongépjárművekkel szemben támasztott elvárásoknak, miközben a luxuslimuzin alternatívájaként is megállják a helyüket a kisbuszok világában. Ezek az igények látszólag ellentétesek, azonban a Mercedesnél már bőven van tapasztalatuk a különböző igények harmonikus összehangolásában, így biztosak lehetünk benne, hogy a legmagasabb szintű teljesítményt és kényelmet egyaránt képesek nyújtani.
Az új furgon különlegessége, hogy az összkerékhajtás (4MATIC) mellett hátsókerék-kormányzás is választható, ami jelentősen fokozza a jármű mozgékonyságát és stabilitását. Az elektromos verzió pedig egy innovatív 800 voltos rendszerrel büszkélkedhet, amely lehetővé teszi a 22 kW-os váltóáramú töltést, valamint rendkívül gyors egyenáramú töltési lehetőségeket kínál a Mercedes által.