Mégis miért döntünk az éretlen gyümölcs megvásárlása mellett? Most eláruljuk, mi rejlik valójában a konfetti varázs mögött!


Ragyogó, vibráló színekben pompázik, és tökéletesen formázott, de az első falatnál felfedezed, hogy valójában kemény, savanyú és élvezhetetlen. A konfetti varázsa a senszációidat csábítja, ügyesen játszva az illúziókkal.

A konfettiillúzió valójában egy kreatív trükk, amely legálisan játszik az érzékeinkkel. Az alapelve az, hogy bizonyos színek mesteri kombinálása révén egy éretlen gyümölcsöt szinte érettnek láttat. Ez a színjáték nem csupán a zöldségek világában bontakozik ki, hanem számos más területen is fellelhető, ahol a marketing szakemberek ügyesen manipulálják a vásárlók észlelését.

A konfettiillúzió elsőszámú célpontjai a déli gyümölcsök, amelyeket éretlenül szednek le, hogy a hosszú út során, amíg az itthoni boltok polcaira érkezik, ne rothadjon meg és legyen ideje egy kis színt is magára szedni. A hűtés, a mesterséges érlelés - például etilén-gázzal - elkerülhetetlen a rendszerben. Mire a gyümölcs a boltba kerül, látszatra beérett - de ízre még mindig messze van a természetes állapotától - több-kevesebb sikerrel. A színes hálók viszont elhitetik veled, hogy amit látsz, az érett, friss gyümölcs. A szabály egyszerű: narancs a piros vagy narancssárga hálóban, a citrom pedig a citromsárgában, így azok élénkebbnek, mélyebb színűnek, vagyis érettebbnek és zamatosabbnak tűnnek. Valójában a háló színe szűri a fényt, és meleg tónusú árnyalatot vet a gyümölcsre, amit az agy automatikusan ízletesebbként azonosít.

A szupermarketek gyümölcsrészlegeiben gyakran találkozunk melegfényű, enyhén narancsos világítással, amely varázslatos módon élénkíti a gyümölcsök színeit, így azok teltebbnek és frissebbnek tűnnek. Különösen lenyűgöző ez a hatás a paradicsom, alma vagy eper esetében. Ezzel szemben, ha ezek a gyümölcsök napfényben vagy hűvös fényben ragyognak, sokkal fakóbbak és éretlenebbnek látszanak.

Gyakori trükk, hogy gyümölcsöket faládába helyeznek, esetleg szalmával vagy zöld levelekkel dekorálnak, hogy a termék a frissen szedett "most hozta a termelő" érzést keltse benned. Ezzel az agyban lévő pozitív asszociációkat aktiválják: ez biztos finom, mert úgy néz ki, mintha most jött volna a kertből. Holott a gyümölcs ugyanúgy éretlen lehet, mint a nejlonzacskóban árult társa - csak az élmény illúziója más.

Related posts