Nincs kiút: újabb közösségi platformot lepnek el a hirdetések.
A Threads platformján hamarosan megkezdődnek a reklámok tesztelése, ami azt jelenti, hogy másfél év után végre elérkezhet a reklámokkal teli időszak. Ezzel a változással véget ér a felület eddigi reklámmentes időszaka.
A Meta még 2023 júliusában indította el legújabb, Twitter-riválisnak szánt közösségi oldalát Threads néven. (Az Európai Unióban csak 2023 decemberében indult el.) A felület egy mikroblog-platformra hasonlít, elsősorban szöveges tartalmakra van kihegyezve, de fotókat is közzé lehet tenni rajta.
A Threads eddig valóban nagy népszerűségnek örvendett, és ami igazán figyelemre méltó, hogy reklámmentes maradt. De ahogy a közmondás is megfogalmazza: ingyenebéd nem létezik. Egy ilyen platform fenntartása óriási költségekkel jár. Ráadásul a Meta, mint nyereségorientált cég, nem mentes a reklámok világától; a Facebook és az Instagram is bővelkedik a hirdetésekben.
Mindezek miatt csak idő kérdése, hogy megjelenjenek a reklámok a Threadsen is. Ez már többször is felmerült, de a Meta hárított, hogy még nincs itt az ideje, a prioritás, hogy nőjön a felhasználói bázis. Leginkább a ténylegesen aktív felhasználóké - és csak utána jöhetnek a reklámok.
Úgy tűnik, most jött el az idő, a Meta ugyanis "a felhasználók kis százalékánál" tesztelni kezdi a reklámok elhelyezését a Threadsben. Jó hír, hogy ebből az újításból egyelőre a magyarok kimaradnak: csak az amerikai és a japán piacon fognak megjelenni, közölte az Engadget szerint Adam Mosseri, az Instagram vezetője.
A hirdetések vizuális formátumban fognak megjelenni a hírfolyamban, és Mosseri elmondása szerint már több márka is érdeklődik a teszt iránt. A vezető kiemelte, hogy várják a felhasználók visszajelzéseit arról, hogyan is kellene kinézniük a reklámoknak, és hangsúlyozták, hogy a céljuk az, hogy a hirdetések "relevánsak és érdekesek" legyenek. Azonban kérdéses, hogy mindez a gyakorlatban hogyan fog működni - hiszen a Metához tartozó Facebook az utóbbi időszakban sokszor a gombamód szaporodó álhírek és átverések melegágyává vált, amelyeket gyakran fizetett hirdetések keretében terjesztenek.
A Threads világában, különösen a hirdetők számára, nem várható meglepetés, ha már ismerik a Meta ökoszisztémáját. Egy friss blogbejegyzés alapján a különböző platformokon elindított kampányok könnyedén átültethetők a Threadsre, így a hirdetők szélesebb közönséget érhetnek el.