Piastri bevallotta, hogy hibázott Verstappen ellen, majd sorra követték a rossz döntések... | M4 Sport

Rossz döntések és egy elóvatoskodott első kanyar - Oscar Piastrinak és a McLarennek van min gondolkodnia az imolai harmadik hely után.
A szombati időmérőn aratott győzelme után Oscar Piastri kifejtette, hogy az autója versenytempója rendkívül magabiztossá teszi, és úgy érzi, ha sikerül jól startolnia és magától tartania Max Verstappent, akkor komoly esélye lehet a győzelemre. A vasárnapi rajtot ügyesen kapta el, de hamarosan kiderült, hogy a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy tervezte. Verstappen a külső íven élvezhette a szabad utat az első féktávnál, amit maximálisan kihasznált. Míg Piastri talán túl óvatosan fékezett, ellenfele merész döntést hozott, így az agresszív manőverével sikerült elvennie tőle az első helyet – innentől kezdve pedig már nem adott lehetőséget a visszavágásra.
A futam utáni interjújában őszintén elmondta: "Túlságosan korán csökkentettem a sebességet. Max lenyűgöző manőverrel rukkolt elő. Csalódott vagyok, de gratulálok a Red Bull csapatának és Maxnak! Igazán szép akció volt, és a tempójuk is kiemelkedő volt."
Piastrinak ekkor még mindig kinézett a második hely, ám a McLaren már nagyon korán, a 13. kör végén kerékcserére hívta. Ezzel bakot lőttek. "Ma nem hoztunk jó döntéseket, és végső soron a tempó sem volt olyan jó, mint reméltük. Sok mindent meg kell vizsgálnunk" - állapította meg a mikrofonunk előtt.
Piastrinak nem éppen a legjobbkor jött a virtuális biztonsági autós fázis, amely lehetőséget biztosított Max Verstappen és Lando Norris számára, hogy olcsón cseréljenek kereket. A biztonsági autóval ráadásul még rosszabb helyzetbe került, hiszen míg két riválisa friss gumikat szerzett, ő a régi abroncsain maradt kint. Ennek ellenére sikerült felkapaszkodnia a második helyre, viszont a 16 körrel régebbi gumik nem igazán kedveztek neki Norris ellen, aki az első sikánban agresszívan megelőzte őt. "Nehéz volt. Mindent megtettem, hogy megvédjem a pozíciómat, de a tapadás hiányzott. Nem volt kérdés, hogy előnybe kerül, de legalább meg tudtam küzdeni érte."
"A VSC tökéletesen időzített Max és Lando számára, én pedig addigra már elhasználtam a kemény gumikat, ami nehézzé tette az újraindítást. Próbáltam tartani magam, de nem volt elég tapadásom" - magyarázta.
Az események visszatekintése során Piastri arra a következtetésre jutott, hogy a kanyarban történt pozícióvesztése volt az, ami végül a balszerencséjéhez vezetett.
Ha nem kényszerülnek rá, talán sikerül a helyes stratégiai úton haladniuk. "Kissé csalódott vagyok. Ez egy igazán kemény verseny volt, ahol nem sok minden alakult a terveink szerint. Az első kanyar nem alakult jól, és a stratégiánkkal is rossz irányt választottunk. Nem hiszem, hogy ez volt a legjobb döntés. Aztán a virtuális biztonsági autók és a valódi biztonsági autók is akkor érkeztek, amikor a legkevésbé volt szükség rájuk. Nehéz verseny volt. Még a harmadik hely is elfogadható, de nem így képzeltük el ezt a délutánt."
Andrea Stella csapatfőnök is úgy látta, hogy Piastri versenyét az első kanyar vitte félre.
Stella véleménye szerint el kell fogadniuk a jelenlegi helyzetet. "Szaúd-Arábiában még az első kanyarban győztesként hagytuk el a pályát, egy ügyes manőver révén, de ma ennek éppen az ellenkezője történt. Volt némi változatosság a verseny során, ami rendben van, de a lényeg, hogy két McLaren is a dobogón végzett, és sok pontot szereztünk. Ez kedvező a konstruktőri és az egyéni bajnokság szempontjából" - fogalmazott az olasz, aki a helyzet pozitív aspektusaira helyezte a hangsúlyt.