Árverseny a turizmus világában: A hazai utazási irodák helyzete a megújuló versenytársak árnyékában.

A kisebb utazási irodák fenntarthatatlan helyzetbe kerülnek a Magyarországra nemrégiben érkező új piaci szereplők miatt, akik komoly kihívások elé állítják a piac vezetőit is, köztük az IBUSZ-t is. Termes Nóra, a cég hálózati és marketingigazgatója, a 24.hu-nak nyilatkozva osztotta meg aggodalmait ezzel kapcsolatban.
a kormányhivatal eljárása végén határozatot hozott, amelyben felhívta az utazási irodával szerződésben álló biztosítótársaságot, hogy kezdje meg az utasok kártalanítását.
Minden utazási irodának kötelező biztosítékkal rendelkeznie, amely garantálja, hogy ha a cég fizetésképtelenné válik, akkor a már befizetett utazások költségei visszatérítésre kerülnek. Ez a biztosíték biztosítja, hogy az utasok, akik már lefoglalták és kifizették útjukat, de az iroda nem tudja megvalósítani az utazást, kártalanítást kapjanak. A kormányhivatal az eljárás során szoros együttműködésben dolgozott a biztosítótársasággal, hogy az utasok érdekeit maximálisan érvényesíthessék.
A hatóság ezzel párhuzamosan arra kötelezte az utazási irodát, hogy azonnal adja át a biztosítótársaságnak az utasok kárenyhítéséhez elengedhetetlenül szükséges összes információt. Az eljárás során kapott tájékoztatás szerint már elkezdődött a külföldön tartózkodó utasok hazautaztatása, és ez a folyamat folyamatosan zajlik.
- olvasható a közleményben.
A hivatal ajánlása szerint azok az utasok, akik nem részesültek megfelelő tájékoztatásban, keressék fel a Colonnade Insurance S. A. Magyarországi Fióktelepét, ahol segítséget kaphatnak.
A 24.hu kérdésére reagálva, az IBUSZ, egy jelentős hazai utazási iroda képviselője megszólalt, és megerősítette, hogy valóban helytálló az állítás, miszerint...
A kisebb utazási irodák fenntarthatatlan helyzetbe kerülnek, mivel az új piaci szereplők, akik az utóbbi években léptek be Magyarországra, folyamatosan nyomást gyakorolnak rájuk. A piacvezetők is észlelik ezt a kihívást, és érzékelik, hogy a verseny egyre élesebbé válik.
Termes Nóra, az IBUSZ hálózati és marketingigazgatója azt is hozzátette, hogy az utazások száma az idén nyárra visszaesett, a legtöbben az utolsó pillanatig kivárnak a foglalással.
Gyanús jelenség, hogy egy utazási iroda last minute áron hirdet nyaralásokat, amelyek hónapokkal előre elérhetők. Ez minden tapasztalt utazó számára érdemes figyelmeztetés legyen, és óvatosságra intse őket.
- figyelmeztetett Termes Nóra.
A szakértő véleménye szerint a szakma számára meglepő volt az UniTravel nyílt kommunikációja, amelyben egy másik piaci szereplő kritikáját fogalmazták meg, kijelentve, hogy az "megölte" őket.
Ugyanakkor ő sem vonta kétségbe azokat az információkat, amelyeket a csődbe ment iroda hétfőn a weboldalán közzétett az ügyfeleinek.
Ahogyan említette, az IBUSZ-nál már a téli hónapok során észleltek egy kis visszaesést az utazások előfoglalásának időszakában. Várakozásaik pedig beigazolódtak:
Az utóbbi évekhez viszonyítva jelentősen megnövekedett az utazók száma, akik az utolsó pillanatig halogatják a foglalásaikat.
A kisebb irodák számára pedig nyilván újabb csapást jelentett a Magyarországon néhány éve megjelent konkurensek árazása, azzal ugyanis igencsak nehéz felvenni a versenyt, fejtette ki az utazási szakember a hírportálnak.