Örömhírt osztott meg a miniszter: egy neves márka visszatér a hazai piacra.


Szijjártó Péter külügyminiszter Szentkirályon hangsúlyozta, hogy a magyar identitás szempontjából rendkívül fontos számunkra, hogy az általunk létrehozott magyar márkák megőrizzék eredeti, magyar jellegüket.

A Szentkirályi Magyarország Kft. új beruházásának köszönhetően a Pepsi gyártása végre hazánkba tér vissza. A jövőben a magyar boltok polcain található Pepsi termékek nem importáltak lesznek, hanem helyben készülnek – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Szentkirályon.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Szentkirályi Magyarország Kft. gyáravató ünnepségén elmondta, hogy ez az ásványvíz- és üdítőitalgyártó 2021-ben indult, nagyjából 11 milliárd forint értékű fejlesztési programjának az egyik mérföldköve, amelynek eredményeként jelentősen bővült a vállalat palackozó kapacitása.

Beszédében kiemelte, hogy

"Ezután a Magyarországon elérhető Pepsi termékek már nem külföldi forrásból származnak, hanem hazai előállításban készülnek. Így lényegében az import helyett saját gyártású termékeket kínálunk." - emelte ki.

Külön kitért a környezetvédelmi szempontokra is, kiemelve, hogy a kamionoknak ezentúl másfél millió kilométerrel kevesebbet kell megtenniük, ráadásul bővítették a víztisztítómű kapacitását és kiépült egy szennyvízkezelő üzem is.

Fontosnak nevezte, hogy a Szentkirályi továbbra sem oldódott fel az olasz Mattoni 1873-mal folytatott nemzetközi együttműködésben, magyar tudott maradni.

A Szentkirályi továbbra is elkötelezetten képviseli Magyarországot egy jelentős nemzetközi együttműködés keretein belül. Mi, mint egy kisebb közép-európai nemzet, különösen nagyra értékeljük ezt a lépést. Ahogyan...

„Ez számunkra, magyarok számára, egy rendkívül fontos érzelmi kérdés: biztosítanunk kell, hogy a létrehozott magyar brandek valóban megőrizzék magyar jellegüket” – hangsúlyozta.

Szijjártó Péter tudatta, hogy az olasz vállalatok Magyarország a tíz legnagyobb beruházói közösség közt vannak, Olaszország a hatodik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak, és tavaly először a negyedik legfontosabb exportpiaca is lett.

Valamint érintette azt is, hogy Bács-Kiskun vármegye az utóbbi tíz évben olyan gazdasági teljesítményt nyújtott, amelynek nyomán a munkanélküliség megfeleződött, az ipari termelés meg megduplázódott.

Kiemelte, hogy a térség az európai autógyártás egyik központja, ugyanakkor az élelmiszeripar is ígéretes lehetőséget kínál a diverzifikációra, amelyet úgy tűnik, ki is aknáznak.

Related posts