Russell zárta a bahreini versenyszezont a leggyorsabb idővel | M4 Sport

A bahreini kollektív teszt zárónapján, amelyet két meglepően furcsa esemény szakított meg, a Mercedes versenyzője, George Russell volt a leggyorsabb. A második helyen Max Verstappen végzett, míg a dobogóra Alexander Albon is felállhatott, így ő is a legjobb három között végzett.
Bár Bahreinben a megszokott hőmérséklethez viszonyítva még mindig "hűvösnek" számít, a csütörtöki naphoz képest sokkal kellemesebb környezet várta a versenyzőket a 2025-ös előszezon egyetlen kollektív tesztjének utolsó napján.
Míg tegnap egy korai eső zavarta meg a felkészülést, pénteken a program egy ragyogó napsütésben vette kezdetét. Délutánra az aszfalt hőmérséklete már a 30 Celsius-fokot is meghaladta.
Péntek délután újra 18 versenyző lépett a pályára, hogy megmérettesse magát. A Red Bull és a Williams csapata kivételt képezett, hiszen mindkét alakulat csupán egyetlen pilótát indított a nap folyamán. A bikásoknál Max Verstappen folytatta a versenyt, míg a Williamsnél Alexander Albon volt az, aki a teljes időt a volán mögött töltötte.
Az Aston Martin utolsó pillanatban módosította a versenystratégiáját: Lance Stroll rosszulléte miatt kénytelen volt visszalépni a délelőtti etapból, így az első órákban Fernando Alonso vette át a zöld autó irányítását. Később a csapat megerősítette, hogy Stroll állapota javult, így a délutáni edzés során már ő is visszatérhetett a pályára.
A leggyorsabb kört az első négy óra alatt Charles Leclerc teljesítette, míg a második helyet az ebédszünet ideje alatt Andrea Kimi Antonelli szerezte meg a Mercedesszel.
Mindössze 77 ezredmásodperc választotta el a két versenyzőt, miközben a harmadik pozíciót folyamatosan megőrző Lando Norris, a negyedik helyezett Verstappen, és az ötödik Jack Doohan is csupán fél másodpercen belül zárt a monacóihoz képest.
Az első szakasz utolsó órájában ismét felbukkant a kockás zászló, ezúttal egy meglehetősen furcsa okból: az indítóállás szélén egy üveglap zuhant le, és a szilánkokkal borította be a célegyenes egy szegletét.
És ezzel még nem volt vége! Az újraindítás után a tavalyi csatornafedeles, a szerdai áramkimaradásos és a délelőtti üvegszilánkos eset után újabb bizarr piros zászlós megszakítás jött: az ok egy a pálya területére hajtó busz volt...
A zöld lámpa felvillanása után a pályán felpörögtek az események: míg néhány versenyző hosszabb etapokkal indított, Pierre Gasly gyorsan megdöntötte Leclerc idejét, amit követően George Russell és Lewis Hamilton is megelőzte őt. Verstappen, aki hosszabb ideig vezette a mezőnyt, szintén a legjobb időket futotta.
Hamilton kivételével mindannyian a C3-as keveréken teljesítették legjobban a versenyt – ahogyan Leclerc is az első négy órában –, míg a hétszeres világbajnok a C4-es gumikkal lépett be a rangsorba.
A koraesti órákban a mezőny többsége újra hosszabb szakaszokat futott, miközben az Aston Martin ismét versenyzőt váltott. Stroll, aki a délelőtti rosszullétét követően visszatérhetett a pályára, sajnos nem érezte magát jól a volán mögött, így végül úgy döntött, hogy visszalép a teszttől. Ekkor Alonso ismét "átvette" tőle a versenygépet, hogy folytathassa a munkát.
A csapat nagykövete, Pedro de la Rosa az utolsó pillanatokban osztotta meg gondolatait a kanadai versenyről. Elmondta, hogy bár az autóban ülve hasznos feladatokat végzett, sajnos nem tudta tovább folytatni a munkáját. Hozzátette, hogy a körülményekhez képest Stroll "jól van."
Alonso elmondta, hogy "nem érzi magát a legjobban", de ennek ellenére vállalta, hogy részt vesz az utolsó szakasz második részében, hogy a csapat továbbra is gyűjthesse az adatokat.
Az utolsó percekben, noha a várt grandiózus tűzijáték elmaradt, többször is átrendeződött a tabella eleje. Először Albon ugrott a vezető pozícióba, miután a C4-es gumikon felülmúlta Verstappen addigi legjobb idejét. A holland azonban nem habozott sokáig, és viszonylag gyorsan reagált: a C3-as gumikon sikerült javítania, így visszavette a vezetést a Red Bull számára.
A hajrában két megpördülést is láttunk: először Esteban Ocon veszítette el az uralmat a Haas felett, majd Verstappen forgott meg. Az autó egyik esetben sem sérült, a pilóták folytathatták a munkát.
A bahreini gyakorlás izgalmas végjátékot hozott, amelyben Verstappen leggyorsabb köre az utolsó tíz percben csak Russell teljesítményével tudott versenyezni. A brit pilóta ugyanakkor nem tudta megdönteni Carlos Sainz csütörtöki rekordját, így a teszt legjobb ideje végül a Williams csapatához került. Russell elsősége tehát egy izgalmas befejezést hozott a gyakorlás számára.
Verstappen a második helyen zárta a versenyt, míg Albon a harmadik pozíciót szerezte meg. Oscar Piastri a McLaren színeiben negyedik lett, és a hajrában egy igazán ígéretes kört futott, azonban a lila középső szektor után az utolsó szakaszban időt vesztett. Ennek ellenére sem ő, sem a favoritnak tartott csapat nem keseredett el, hiszen a tempójuk ismét megbízhatónak tűnt, és továbbra is "a tervek szerint haladtak a saját programjuk végrehajtásával."
Gasly zárt ötödikként, Hamilton pedig hatodik lett a Ferrarival, miután az utolsó órában némi időt veszített (a brit hosszú percekig rostokolt a garázsban, egyelőre ismeretlen okok miatt).
A legjobb tíz között Cunoda Juki is helyet kapott, míg Ocon a nap zárásaként egy-egy gyors kört futott, miután az egész héten inkább a versenyszimulációra összpontosított a Haasszal. Ezen kívül Leclerc és Antonelli is említésre méltó, hiszen Antonelli a délelőtti időeredményével kiemelkedett a mezőnyből.
Bahreinben véget ért a 2025-ös "tesztidőszak", és most a csapatok előtt az adatok alapos elemzése és feldolgozása áll. Emellett fontos feladat lesz a részletek finomítása is, hogy az ausztráliai szezonnyitóra a legjobb formájukat tudják hozni.