Valter Attila: Nem a gyenge teljesítmény miatt süllyedtem el A sport világában gyakran a teljesítmény az, ami meghatároz minket, de Valter Attila elmondása szerint nem csupán az eredmények elmaradása volt az, ami mélypontra juttatta. Az igazi kihívások s


Hogy vagy? – Ezúttal különösen fontos a kérdés, mivel úgy hallottam, hogy elkapta a koronavírust, ezért nem tudott részt venni a hamburgi egynapos versenyen vasárnap.

Köszönöm, már jobban. Pénteken hőemelkedésem volt, és úgy éreztem, nem vagyok olyan állapotban, amivel érdemes volna versenyezni. Legalább pihenten és frissen vehetek részt a Benelux körversenyen.

Ez még mindig nem a Vuelta a España. Emlékszem, hogy korábban már szóba került az, hogy el fog kezdődni.

Elég furcsának találom, hogy egy újság már hónapokkal korábban azt állítja, hogy ott leszek, holott a csapat még nem is hozta meg a végső döntést. Meggyőződésem, hogy képes lennék ellátni a segítői feladataimat, de a jelenlegi formám nem indokolja, hogy részt vegyek. Az a hét srác a keretben sokkal nagyobb eséllyel tudná támogatni Jonas Vingegaard győzelmét. Elfogadtam a Visma döntését, és most, a koronavírus után a testem sem igazán vágyik egy háromhetes megmérettetésre.

Miért döntöttél úgy, hogy elhagyod a jelenlegi helyedet?

A Vismánál eltöltött időszak alatt rengeteget tanultam, és úgy érzem, hogy kihoztam belőle a lehető legjobbat. Azonban a jövőmet más irányba szeretném terelni, és nagyobb kihívásokra vágyom, ahol saját magamért versenyezhetek. Úgy érzem, hogy ezt a célt a Vismánál nem tudom megvalósítani.

Miért éppen Bahreint választotta?

Az év elején az elsők között jelentkeztek, de eleinte nem ők voltak a favoritjaim. Szerintem ezt ők is érezték. Imponált, hogy mennyire kitartóak voltak, rendszeresen érdeklődtek, döntöttem-e már, kérdezgettek, mi húz másik csapat irányába? Kikértem két ottani versenyző véleményét, a lengyel Kamil Gradek és a norvég Torstein Træen egyaránt nagyon szereti a csapaton belüli légkört. Ráadásul a Bahrein egyre inkább olyan dolgokat ajánlott, amik feléjük billentette a mérleg nyelvét. Nem az anyagiakra gondolok, hanem arra a szerepre, amit szánnak nekem a csapatban.

Hároméves megállapodást írtak alá. Kérdéses, hogy melyik fél vágyott igazán a hosszú távú elköteleződésre?

Ők! Örültem, hogy sokat belém látnak, és bíznak bennem, olyan versenyzőnek tartanak, aki hozni képes a jó eredményeket, aki fontos versenyeket tud teljesíteni - bármilyen szerepkörben.

A Perzsa-öböl menti országok sok esetben sportbefektetésekkel igyekeznek javítani kétes nemzetközi megítélésüket. Számításba vette, hogy érhetik kritikák?

Természetesen, tudatosan tekintek ezekre a kérdésekre. Ha az elveim alapján választanék klubot, akkor az Ineos, a TotalEnergies és az Uno-X is kiesne a sorból, hiszen mindannyian olajipari forrásból finanszírozzák magukat. A Red Bull is hasonló helyzetben van, mivel energiaitalokat árul, amelyeknek a fogyasztása nem éppen egészséges. A Bahreini csapatot viszont úgy látom, mint egy olyan klubot, ahol a vezetőség, a stáb és a versenyzők túlnyomó része szlovén, olasz és spanyol. Az, hogy honnan származik a klub pénzügye, egy másik téma. Az elmúlt év során megtanultam, hogy az emberek hajlamosak bárminek belekötni. Elfogadom, ha valakinek nem tetszik a választásom.

Évek óta Andorrában él, és most izgalmas új kihívások elé néz, mivel a klubváltás miatt hamarosan új otthonra készül.

A csapat részéről nem érkezett ilyen irányú kérés. Igazából arra törekszem, hogy megtaláljam az egyensúlyt az itthon töltött idő és a külföldi tartózkodás között. Az idei évben, amikor úgy éreztem, hogy kicsúszik a kontroll a kezeim közül, inkább Andorrát választottam. Utólag visszagondolva, talán jobb lett volna hazautazni és a barátaimmal tölteni egy kis időt, hogy szellemileg feltöltődjek.

Mik voltak az idei mentális kihívásaim mögött rejlő okok?

Lelkileg tényleg nem voltam jól, és ezért nem jöttek az eredmények, nem pedig az eredmények elmaradása miatt kerültem mélyre. Ennek az állapotnak nem tett jót a Vismánál alkalmazott rendszer, viszont az elmúlt két évben, amikor jó passzban voltam, elképesztően sokat tudott kihozni belőlem a csapat. Szóval a mostani nyaram eléggé máshogy telt, mint a korábbiak. A mentális békét és harmóniát újra megtaláltam, de még nem tartok ott, hogy nyerni tudjak. Előbb ezt kellett rendbe tennem. Utána lehet eredményekben gondolkodni.

Két nappal a szerződése bejelentése után a magyar szállítmányozási cég, a United Shipping partneri megállapodást kötött új csapatával. Ennek milyen jelentősége lesz?

A klub a magyar kontinentális sorból az utánpótláscsapatába leigazolta Feldhoffer Bálintot és Mihajlo Stolićot. Aztán a Bahrein vállalta, hogy a következő években elmegy a Tour de Hongrie-ra és indít hazai versenyzőt. Már beszélgettünk a csapattal a jövő évi versenyeimről, nyitottak a kéréseimre, de még semmit nem konkretizáltunk.

Közeleg a szezon vége, körvonalazódott már, hogy az év hátralévő időszakában melyik versenyeken indul?

Egy igazán izgalmas időszak elé nézek: a Bretagne Classic után két kanadai World Tour-viadal vár rám, majd irány Ruanda a világbajnokságra. A végén pedig még Olaszországban is megmérettetem magam.

Vingegaard kiemelkedő esélyes, míg Ayuso és Almeida a legfőbb ellenfeleként tűnnek fel.

Csakúgy mint az idei Giro d'Italia és a Tour de France előtt lehetőségünk nyílt kérdezni a hétszeres Grand Tour-győztes Alberto Contadort a ma rajtoló Vuelta kapcsán, amelynek 21 szakasza közül 11 ér véget emelkedőn.

A második szakasz izgalmas összecsapásokat ígér a végső esélyesek között, ami csökkentheti a mezőnyön belüli feszültséget, és remélhetőleg kevesebb bukásra számíthatunk. Az én megérzésem szerint a Visma és az UAE csapata fogja irányítani a versenyt, de nem lenne meglepő, ha egyes versenyzők a verseny bizonyos szakaszaiban meglepetéseket okoznának. Tadej Pogacar távollétében a kétszeres Tour de France-győztes Jonas Vingegaard (Visma) papíron favorit, és biztosan igyekszik majd a verseny korai szakaszaiban kihasználni a lehetőségeket. Fő kihívója, Juan Ayuso, aki már fiatalon dobogóra állt a Vueltán, jól tudja, milyen érzés a csúcsra érni. Úgy vélem, az UAE csapata neki és Joao Almeidának is biztosít lehetőséget, és a szakaszok fognak dönteni arról, ki lesz a vezető. Ezt mondta Contador, az Eurosport szakértője és a három Grand Tour győztese.

A 80. Vueltán, amelyet az Eurosport és a HBO Max kínálatában követhetünk nyomon, idén a torinói nagy rajt után Spanyolország mellett Franciaország és Andorra is színhelyévé válik a kerékpáros küzdelmeknek a három hét alatt. Sajnos a viadalon nem szerepel magyar versenyző, így 2019 óta először fordul elő, hogy az országúti kerékpáros idény úgy telik el, hogy egyetlen honfitársunk sem képviseli hazánkat a Grand Tour-viadalokon.

Related posts