Vitézy véleménye szerint Karácsony már lemondott arról, hogy helyettest jelöljön maga mellé.

Minden ellentétes híreszteléssel ellentétben működik a főváros - mondta Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kedden egy háttérbeszélgetésen. Habár nem értenek mindenben egyet, szerinte javítja a döntések minőségét, hogy mindenki kompromisszumokat kénytelen kötni, így a fővárosi demokrácia kísérlet sikeres.
Vitézy kifejtette, hogy a Rákosrendezőn tervezett fejlesztéseket nekik maguknak kell megálmodniuk. A lényegi különbség abban rejlik, hogy a megvalósuló projekt a közérdek szolgálatában fog állni, nem pedig az arab befektetők preferenciáira fog épülni.
A kérdés az, hogy ki vállalja a fejlesztési terv elkészítését. A Podmaniczky és a Tisza arra törekszik, hogy...
A folyamatot nem Mártha Imre cégvezető irányítaná. Tehát a pályáztatási feladatokat nem a Fővárosi Közművek (BKM), hanem a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ (BFVK) végezné.
A Diákvárost körülvevő politikai konszenzus példaértékű: ilyen magas színvonalú munkát kellene elérni a tervpályázat során. A kihívás azonban a birtokba adás kérdése, amely Vitézy szerint elhúzódó és bonyolult folyamat lesz, ezt követi majd a terület megtisztítása. A nem beazonosítható háztartási hulladékot a lakók saját maguk szállítanák el, míg a beazonosítható szennyezők, például a MÁV által elhelyezett talpfák esetében az érintett cégnek kell gondoskodnia a hulladék elszállításáról.
A fővárosi önkormányzat és a kormány tagjaiból álló Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának összehívását Vitézy is támogatja. Habár három éve nem hívták össze, a főpolgármester kezdeményezheti az ülést.
Vitézy az óbudai szennyezett gázgyár ügyével is foglalkozott. Kiemelte, hogy amikor a kormány megvásárolta a Főgázt (jelenlegi nevén MVM Next), kötelezettséget vállalt a terület kármentesítésére, ám ez az ígéret eddig nem valósult meg. Hangsúlyozta, hogy ha a kormány valóban komolyan gondolja, hogy megszüntesse a főváros közepén elhelyezkedő szeméttelepeket, akkor itt lenne az ideje cselekedni, hiszen bőséges anyagi forrás áll rendelkezésükre a feladat elvégzésére, mondta a frakcióvezető.
A panelházakat energetikai hatékonyságát célzó Klímaügynökség kapcsán összeszólalkozott Karácsony Gergely és Vitézy: a főpolgármester megtartaná az önálló céget, melynek májusig van uniós pénzből működési forrása, de korábbi kihívója szerint ez ebben a formában pazarlás, noha az elgondolással egyetért, a programjának is része volt.
Négymilliárdos útfelújítási keretért cserébe szavazott a Podmaniczky igennel a költségvetésre, az érdemi építési munkák ősszel indulnak meg. "Évek óta nem volt ilyen nagy volumenű útfelújítási program Budapesten, a tavaly költségvetési keret 300 milliárd forint volt" - mondta.
Vitézy kijelentése szerint a főpolgármester-helyettesi pozícióról folytatott megbeszélések megakadtak: Karácsony már a háttérben sem folytat párbeszédet a frakciókkal.
Legutóbb novemberben került a Fővárosi Közgyűlés elé a téma, amelyben Karácsony Gergely az előző ciklus helyettesét, Kiss Ambrust, valamint Vitézy Dávidot jelölte. Azonban a Párbeszéd frakció előterjesztésére a kérdést levették a napirendről, mielőtt szavazásra került volna sor. Vitézy aggályosnak tartja, hogy Karácsony a helyzet törvényellenességébe belenyugodott, és arra számít, hogy Sára Botond főispán fogja meghatározni, ki tölti majd be a főpolgármester helyettesi posztot.
Felmerült, hogy a fővárosi menhelyen növelni kívánják a macskák számára fenntartott férőhelyek számát, valamint egy ivartalanítási programot indítanának a kóbor macskák populációjának szabályozására. Vitézyék emellett nyilvános főszerkesztői pályázatot hirdetnének, és a fővárosi önkormányzati lap függetlenségét szeretnék biztosítani, mivel jelenleg Karácsony sajtócsapata írja a cikkeket.
Vitézy a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöki székét is elfoglalja. A bizottság legutóbbi ülésen megvizsgálták a 3-as metró klimatizálásának lehetőségét is. A klimatizálás fő akadálya a BKV szerint az, hogy az orosz gyártó nem működik együtt. A frakcióvezető elmondta, hogy felelőtlen döntés volt 2014-ben a klímaberendezéseket kihagyni a tenderből. Az ügyet Vitézy szerint tovább kell vizsgálni, és napirenden kívánja tartani, hogyan lehet az utasok kényelmét javítani.
A budapesti utasok a jövőben mindössze 900 forintért, két vonaljegy áráért utazhatnak a reptéri buszon, így elkerülhetik a 2500 forintos jegyárat. Vitézy szerint ez az alku már megszületett, de a végső megállapodásra később kerül sor. Továbbá, a metrók menetideje is fél órával megnövekszik, és a hétvégéken az utolsó járatok fél kettő és egy óra között indulnak. A végleges döntés márciusban várható.
Közlekedés-fejlesztés terén a villamosokra koncentrálna Vitézy: óriási kiterjedt hálózatunk van, erre kéne építeni a Karácsony-féle metróbusz-terv helyett. Technológiai problémákon és a KRESZ-en is kéne változtatni, hogy gyorsabban haladhasson a villamos. A lámpaprogram sincs a villamosra hangolva megfelelően, pedig Vitézy szerint sokkal több helyen lehetne a villamost előnyben részesíteni. Több vonalon, köztük a 105-ös, 210-es és 9-es vonalon, az első ajtós felszállást is felülvizsgálná.
A rákosrendezői terület fejlesztéséről Karácsony és Vitézy nemrég közös sajtótájékoztatón beszélt bővebben: