Magyarországon a használt autók megbízhatósága sajnálatos módon csökkent az utóbbi időszakban.
Az álmok eloszlása - a tiszta gondolkodás hajnalán.
Úgy tűnik, hogy az ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) elvek eltűnnek a köztudatból, de valójában velünk maradnak. Az ESG nem csupán egy trend, hanem egy alapvető megközelítés, amely a fenntarthatóságra és a társadalmi felelősségvállalásra összpontosít. Ahogy a vállalatok és a befektetők egyre inkább felismerik a fenntartható gyakorlatok fontosságát, az ESG elvek integrálása a mindennapi döntéshozatalba elkerülhetetlenné válik. Az ESG jövője tehát nemcsak a jelenlegi kihívásokra adott válasz, hanem a jövőnk alapköve is.
Magyarország a carVertical Piaci Átláthatósági Indexének idei rangsorában a 25 vizsgált ország közül a 18. helyet foglalja el, ami egy hellyel gyengébb teljesítmény a 2024-es adatokhoz viszonyítva. A szomszédos országok közül Szlovákia a 13. helyen végzett, Horvátország a 11. helyet érte el, míg Románia a 22. pozícióban zárta a listát.
A carVertical legfrissebb jelentése alapján Magyarországon a manipulált futásteljesítményű autók aránya továbbra is aggasztóan magas. Az idei évben vizsgált járművek 5,3%-ánál bukkantak rá a kilométeróra manipulációjára, amely átlagosan 82 700 kilométeres eltérést mutatott a valós futásteljesítményhez viszonyítva.
A vásárlók többségének megvan az elképzelése az ideális futásteljesítményről: sokan 100 ezer kilométernél kevesebbet futott autót keresnek, másoknál a határ 200 ezer kilométer. A nagyobb futásteljesítményű járműveket jóval nehezebb értékesíteni, ezért egyes eladók a kilométeróra visszatekerésével próbálják kedvezőbb színben feltüntetni az autót és nagyobb haszonra szert tenni - magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.
A magyar autópiacot továbbra is erőteljesen alakítja az import: az ellenőrzött járművek több mint fele, egészen pontosan 50,1 százaléka külföldről származik. Ez sajnos azt is jelenti, hogy ezeknél a gépjárműveknél gyakrabban fordul elő a kilométeróra manipulálása vagy a rejtett sérülések eltitkolása.
A tanulmány szerint a Magyarországon ellenőrzött autók 57,3 százalékánál szerepelt sérülésre vonatkozó bejegyzés, ami növekedést jelent a 2024-es 54,9 százalékhoz képest. Az átlagos kárérték elérte a 2 900 eurót (~ 1,15 millió forintot).



