Miért nem lehetséges a személyautók felére casco biztosítást kötni? Ennek több oka is van. Először is, a casco biztosítás célja, hogy a gépjármű teljes értékét fedezze, így a biztosítók nem tudják csökkenteni a kockázatot azáltal, hogy csak a jármű egy ré


A gépjárművel rendelkező tulajdonosok számára a kötelező biztosítás már elengedhetetlen, hiszen más kiadásokra nem igazán marad keret. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy az éves szinten 206 400 forintra csökkent átlagos casco díj lehetőséget ad arra, hogy a biztosítási piacon is körülnézzünk. Fontos megjegyezni, hogy a biztosítók általában 15 éves korig kínálnak cascobiztosítást, míg a hazai autóflotta fele ennél idősebb járművekből áll.

Idén a szeptember végéig a személyautókra megkötött teljes körű cascobiztosítások éves átlagdíja 206 400 forint volt, 4,7 százalékkal alacsonyabb a múlt év azonos időszakában tapasztalt 216 300 forintos szintnél - közölte az Insura biztosításközvetítő. Az autótulajdonosok 22 százaléka nyolc évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást, a megkötött szerződések mellé 30 százalék köt kiegészítő biztosítást. A cascobiztosítások száma viszont nem nőtt.

Mennyibe kerül a casco biztosítás személygépkocsira, és megéri-e a plusz kiadás?

A használt autó vásárlásakor casco biztosítást kötő ügyfelek átlagos kiadása 219 400 forintra rúgott, ami 3,8%-os csökkenést jelent az előző időszakhoz képest.

A legkisebb éves díjat, átlagosan 173 100 forintot, azok a biztosítottak fizették, akik autójuk biztosításának évfordulóján döntöttek a szerződésváltás mellett. Az online módon megkötött casco biztosítások éves átlagdíja 165 100 forint, ami lényegesen alacsonyabb a teljes piaci átlaghoz képest. Ennek hátterében az áll, hogy az évfordulós szerződések, amelyek általában kedvezőbb díjakat kínálnak, nagyobb arányban köttetnek ezen a platformon.

A helyzet továbbra is aggasztó, hiszen a magyar autók csupán ötöde bír cascobiztosítással. Ez különösen fontos, mivel a lopásból eredő károk, a saját hibából adódó balesetek, valamint az egyre gyakoribb természeti csapások – mint például viharok, jégverések és áradások – ellen csak a casco biztosítás nyújt megfelelő védelmet.

A biztosítottsági hányad alacsony szintjének egyik oka, hogy a biztosítók általában csak 15 éves korig kínálnak casco biztosítást az autókra. Ez azt jelenti, hogy a hazai autópark, amelynek átlagéletkora 16,3 év, több mint felének automatikusan nincs lehetősége a biztosításra, mivel az már túllépte a biztosíthatóság határát.

Jelenleg ezek az autók kínálják a legkedvezőbb áron elérhető kötelező biztosítást.

Amennyiben a kötelező gépjármű-biztosítást (kgfb) vizsgáljuk, a Netrisk legfrissebb adatai szerint januártól szeptember közepéig a személyautókra kötött kgfb-szerződések átlagos díja 54 700 forintot tett ki. Ezzel szemben tavaly ez a szám körülbelül 56 400 forint volt. Az árcsökkenés különösen április óta figyelemre méltó, amikor a biztosítók között felerősödött a verseny.

A márkák között a Dacia-tulajdonosok örvendhetnek a legkedvezőbb helyzetnek, hiszen éves kötelező biztosításuk csupán 43 ezer forint körüli összegre rúg. A második helyet a Suzuki foglalja el, amelynek éves díja alig haladja meg a 47 ezer forintot. A dobogó harmadik fokára a Toyota lépett, ahol a kötelező biztosítás költsége közel 53 ezer forintra tehető. Az Opel és a Ford a negyedik és az ötödik helyen állnak, átlagosan 55 és 58 ezer forintos biztosítási díjakkal.

Related posts