A reptér környékén minden átalakul: Nagy Márton és Lázár János lényeges bejelentésekkel rukkoltak elő.


A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Budapest belvárosa közötti gyorsvasút megépítéséről, és a repülőtérre vezető úthálózat fejlesztéséről valamint a harmadik ferihegyi terminál megépítéséről beszélt egy közös sajtótájékoztatón Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter és Lázár János, építési és közlekedési miniszter. A beruházások összköltsége 2,5 milliárd euró lesz.

A gyorsvasúti projekt költsége 1 milliárd euróra rúg, amely lehetőséget teremt a fejlesztések megvalósítására nemzetközi tender keretében. Nagy Márton nyilatkozata szerint várhatóan még az idén megkezdik a pályázatok kiírását.

Az állam 30-35 évre adná koncesszióba a gyorsvasutat, lenne egy koncessziós társaság, amelyik megépítheti ezt a 27 kilométeres szakaszt, és működtetné az utasforgalmat is, Nagy Márton szerint ez az utasdíjakból finanszírozható.

A beruházás kulcsfontosságú, mivel tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma meghaladta a 17 millió utast, míg az idei évre 20 milliós forgalomra számítanak – nyilatkozta Nagy Márton.

A nemzetgazdasági miniszter a közelmúltban arról tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy egy újabb terminál építése van tervben, amelynek alapkövét várhatóan 2026 márciusában helyezik el. Az építkezés várakozások szerint nyolc éven belül befejeződik, és a projekt költségvetése körülbelül egymilliárd euróra rúghat. Továbbá, a miniszter bejelentette, hogy egy új teherrepülőtér kialakítása is szerepel a jövőbeli terveik között.

„Ma igazán fényes napot ünnepel Budapest” – jelentette ki Lázár János. A főváros fejlődése ezer milliárd forintos és 2,5 milliárd eurós beruházásokkal gazdagodik. A repülőtér kapacitása a fejlesztések révén akár évi 40 millió utas fogadására is alkalmassá válhat, szemben a jelenlegi 20 millióval. A gyorsvasúttal kapcsolatosan hangsúlyozta, hogy a kormány már jóváhagyta a projekt koncepcióját.

Összesen 27 kilométeres vasútvonal építése várható Kőbányától Monorig, amely két vágányon fog üzemelni, és szoros kapcsolatba hozza a repülőteret az országos gerinchálózattal. Lázár János nyilatkozata szerint a repülőtér könnyedén megközelíthetővé válik Debrecenből, Győrből, Székesfehérvárról és Kelenföldről is. A Nyugati pályaudvarról indulva a vonatjegy ára körülbelül 3-4 ezer forint lesz, ami jelentősen kevesebb, mint a taxi költsége, és a menetidő mindössze 15-20 percet fog igénybe venni.

A repülőtérhez vezető közúthálózat fejlesztése egy 500 millió eurós beruházás keretében valósulhat meg – nyilatkozta Lázár János.

Related posts