Idén a baseball világának legnagyobb sztárja lenyűgöző, százmilliós bevételt könyvelhetett el. De vajon miként sikerült ennyi pénzt összegyűjtenie? - Pénzcentrum


A Los Angeles Dodgers éppen a címvédésért küzd a baseballbajnokság döntőjében, de egy sztárjuk már biztosan "nagyot nyert" a szezonban.

Shohei Ohtani nemcsak a baseball világában kiemelkedő tehetség, hanem pénzügyi szempontból is rendkívüli teljesítményt nyújt. Az Los Angeles Dodgers sztárja idén összesen 102 millió dolláros bevételt könyvelhet el, amelyből csupán 2 millió dollár a játékszerződése alapján járó fizetése. A maradék 100 millió dollárt szponzori megállapodások, merchandise értékesítések és licencdíjak révén szerzi. Ezt a lenyűgöző adatot a Sportico friss elemzése tette közzé.

Ez az összeg tízszerese annak, amit a sportág második legjobban kereső játékosa, Bryce Harper szerez a pályán kívül. Az elmúlt 30 évben hasonló különbség csak Usain Bolt esetében volt megfigyelhető, aki pályafutása csúcsán 30 millió dollárt keresett évente, tízszer többet, mint bárki más az atlétikában.

Ohtani lenyűgöző, pályán kívüli bevételei lehetővé tették számára, hogy merész döntést hozzon: a Los Angeles Dodgers csapatával kötött, rekordot jelentő 700 millió dolláros szerződése 97%-át kamatmentesen halasztja el. Jelenleg évi 2 millió dollárt keres egy évtizeden át, majd 2034 és 2043 között évi 68 millió dolláros jövedelem vár rá.

A baseball világában Ohtani érkezése előtt a szponzori bevételek csúcsát Derek Jeter és Ichiro Suzuki képviselte, akik körülbelül 10 millió dolláros bevételt generáltak. Érdekesség, hogy a 100 millió dolláros szponzori bevételt eddig mindössze három sportoló tudta elérni: Tiger Woods, Roger Federer és Stephen Curry, mindannyian csupán egyszer. Ohtani tehát új mércét állított fel a sportágban, felülmúlva a korábbi rekordokat.

Ohtani idén hat új szponzori megállapodást kötött, miközben több korábbi szerződését is megújította, miután a Dodgers-nál eltöltött első szezonja jelentősen hozzájárult globális népszerűségének növeléséhez. Főbb támogatóinak között található az Ito En, a Kowa, a Kosé és a Seiko, míg 2025-re olyan neves partnerek is csatlakoznak, mint a Beats, az Epic Games és a Secom. Érdekesség, hogy ő az első MLB-játékos, aki szerepel a Fortnite videójátékban.

Fedezd fel a legfrissebb sporthíreket és élő eredményeket a Sportonlinera, a Pénzcentrum sportrovatában! Kattints most, hogy naprakész legyél a legizgalmasabb eseményekkel kapcsolatban!

Több mint 20 különböző márkával áll kapcsolatban, és ezek a cégek szinte egyenlő arányban oszlanak meg az Egyesült Államok és Japán között. Érdekes módon, ezek a márkák jellemzően globális szinten terjeszkednek, így a neve világszerte ismert. A legjelentősebb megállapodása a New Balance-szal köttetett, amely inkább egy NBA-szupersztár cipőszponzorációjához hasonlítható, mint egy hagyományos baseballjátékos szerződéséhez. Emellett saját ruházati és cipőkollekcióval is büszkélkedhet.

"Amit vele csinálunk, arra még soha nem volt példa a baseball történetében" - nyilatkozta Nez Balelo, Ohtani ügynöke a Sportico Invest West rendezvényén májusban. Balelo elmondta, hogy stratégiai döntéseket hoznak Ohtanival kapcsolatban, és rendszeresen elutasítanak ajánlatokat neves márkáktól is. "Biztosítanunk kell, hogy ne legyen túlexponálva, és ne kerüljön olyan helyzetbe, ami túl nagy terhet jelentene számára."

Related posts